/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Bryllupstale til bruden..
Fra : Harbo21
Vist : 2039 gange
300 point
Dato : 19-10-10 17:18

Er i meget store problemmer, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i min tale, til kvinden jeg elsker i mit liv, og alle de andre, i må hjælpe mig, bare nogle gode råd eller hjælpe med at finde nogle taler, som jeg kan få gode ider fra...
Håber i kan og vil være til stor hjælp med, at skrive verdens bedste bryllupstale, stoler på jer..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-10-10 17:24

Hej Harbo21.
Prøv at kigge lidt her.
http://www.holdtale.dk/Gommens-tale.html

Ellers må du komme med nogle oplysninger om jer.
Hvor mødte i hinanden ..hvad har i oplevet sammen osv osv.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 17:50

En bryllupstale er DIN personlige tale til DIN udvalgte. Lad være med at falde for fristelsen for at lire en færdiglavet tale af.

En god bryllupstale indholder 3 ting: DIN fortælling om hvorfor HUN er den mest vidunderlige kvinde i verden, DIN beskrivelse af hvordan DU føler dig heldig/lykkelig over at HUN vil være DIN, og en tak til de fremmødte.

Start med det konkrete, en anekdote fra jeres liv sammen, første gang i mødte hinanden, det øjeblik hvor du vidste at hun var den eneste ene, det værste øjeblik, osv. En god tale er sjov, alvorlig, rørende og ikke for lang.

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 19-10-10 18:40

Jeg er heller ikke ude efter en færdig tale...
Jeg ved heller ikke hvordan jeg skal takke min forældre, da de er skilt, og jeg har boet sammen med min mor, og ikke har set så meget til min far, men vil helst ikke takke den ene mere end den anden..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-10-10 22:33

Du takker blot dem begge meget, så får de begge mere end de kan forvente. Men de ved begge godt at din mor har fyldt mest, så det er ok at hun fylder mere i talen. Jeg glemte at sige at en tale også skal være ærlig, men ikke hensynsløst ærlig.

Fokuser på det de har været fælles om, og det de begge har gjort: De har begge været med til at skabe dig, de har begge været med i en del af din barndom, de er der begge når du har brug for dem. Og så betyder det ikke så meget om den mor har smurt 10 madpakker for hver gang din far har smurt 1. Så fokuser på det de har til fælles.

Kommentar
Fra : kirstenSoft

Dato : 18-01-11 23:48

Nu ved jeg ikke, om brylluppet og talen er vel overstået, da det er nogle måneder siden du skrev. Men ellers kunne det være en ide at tage afsæt i alfabetet. Din elskede har selvfølgelig mange facetter i hendes personlighed (ellers ville du jo ikke gifte dig med hende) og derfor skulle det ikke være et problem for dig at lovprise hende ved at bruge bogstaverne i alfabetet. Hun er selvfølgelig alt favnende eller aparte eller noget andet der passer til hende, bedårende, charmerende osv. osv. Hvert et bogstav kan "krydres" med små historier om jeres liv sammen. Det behøver jo ikke at være roser det hele. Du kan jo også nævne at hun er hidsig, handy kvinde der måske ikke er så handy alligevel, lidt hurtig på aftrækkeren, humørsyg eller morgensur eller hvad der ellers beskriver din kvinde Selvfølgelig sagt på en sjov og kærlig måde. Hvis I har børn sammen kan du jo spørge om ungerne har nogle ideer til at beskrive MOR. De plejer at være meget ide´rige de kære børn. På din vej gennem alfabetet kan du jo så nævne forældrene - så bliver alle tilgodeset Ide??? Ellers kan du købe nogle små gaver der beskriver din elskede. Hver lille ting fletter du ind i talen og giver hende. Det kan være både søde og sjove ting. På den måde kan du få den vinkel på talen som du gerne vil have - og vi kvinder elsker jo at få gaver, så allerede her har du din succes. Rigtig god fornøjelse og godt bryllup