/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Mekaniskem
Fra : Thylle
Vist : 539 gange
95 point
Dato : 19-10-10 14:00

Hej Alle.!

Arbejder med et (1)produkt som trykker på et andet fastgjort (2)produkt.

Produkt 1 drives af en motor

Produkt 1 kører lidt som en standser op og ned, men rammer den en ting på vejen møder den endnu balastning før den normal gør. Motor ville her normalt blive ved med at forsøge at skubbe produkt 1 ned til produkt 2, dette kan gøre at motoren brænder sammen, eller at Produkt 1 eller 2 går i stykker. Jeg mangler en måde at bygge en overbelastningssikring på, dette skal være en mekanisk funktion, og ikke elektroninsk.

Håber nogle kan hjæpe enten med produkter man kender det i.. Eller bare hjemmesider hvor man kan læse lidt om det..!

Mvh Kim

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-10 14:25

Det lyder som en skrid sikring? Dem er der flere typer af...

Hvis du kan røbe lidt mere?
Men gør det her, åbentlyst, i kandu.

Husk at sikre dig patent rettighederne...
Jeg vil gerne hjælpe dig som gammel maskiningeniør, med flere patenter.

Hvis du sender et privat mail lover jeg ikke at røbe din opfindelse...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-10-10 14:26

Du skal huske at trykke "accepteret svar".

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 33
- Annullerede 27
- Slettede 0
Ialt 61

hawaii7

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-10 14:39

Jeg har lige konstateret at "skrid sikring" på dansk er noget mod glatte gulve
og det var ikke det jeg mente.

Hvis du søger på nettet, så prøv eksempelvis "torque limitter"
og du er tættere på det du efterspørger...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-10 16:05

Du kan benytte en skridkobling. (Bruges også til transport bånd)
Eller en moment kobling med fjederbelastet indgreb. (Bruges også i store drivhuse til vinduesopluk)
Eller et fjederbelastet "knækled" med justering af fjederstyrken. (bruges også til elevatordøre)

Ved hjælp af trisser kan du løfte en modvægt når trykket på produktet er for stort.