/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Fraflytning af lejlighed. Opgørelse
Fra : CrylleDan
Vist : 1191 gange
100 point
Dato : 19-10-10 13:27

Hej kandu.

Min kæreste og jeg flyttede fra vores gamle lejlighed 31. december 2009(reelt 1. november da vi havde fundet det nye sted.) Da vi flytter får vi i januar måed en opgørelse over vand, varme osv. På denne opgørelse står der at de har indeholdt 2500 kroner som først bliver udbetalt når vand og varme i år er opgjort. det er sådan set osse ok. For 3 uger siden ringer min kæreste så til udlejningsselskabet(Svanen) for at høre hvornår vand og varme bliver opgjort, da vi mente at det jo måtte være her i septemer/oktober måned. Den rare mand i telefonen fortæller os at, de netop har fået varme og vandregnskabet ind og at det nu skal regnes ud på de enkelte lejligheder og så vil de resterende penge blive overført hurtigst muligt. Min kæreste tager så kontakt til dem i dag for at høre hvordan det skrider frem og her får hun svaret(fra samme mand) at de først nu havde fået opgørelsen og nu manglede bare regnskabet. Så sagde han: "at det kunne tage 4 måeder"

hermed kommer så spørgsmålet:
kan det passe at man skal vente over et år på at få sine penge retur?

Tænker at de sikkert gør det for at skumme renterne.

Med venlig hilsen

Dan Andersen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-10-10 14:22

Hvor længe har i boet i den lejlighed? Her ikke ikke tidligere modtaget et varmeregnskab/opgørelse? Hvis I har det, så kender I jo terminen for opgørelsen.

Hvis det er fjernvarme, kan i høre hos den udbyder, hvornår de sender opgørelsen ud til boligejerne. Normalt, så slutter et varmeregnskab hen over sommeren, da forbruget der er "lig nul".

Kommentar
Fra : CrylleDan

Dato : 19-10-10 14:56

Vi har en opgørelse fra 2008, som blev modtaget 22 september 2008

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-10 15:10

DET ER RIGTIGT NOK, AT EFTER DER ER LÆST VARME MM. AF OG LAVET VARMEREGNSKAB,
HAR UDLEJER 4 MÅNEDER INDEN HAN/HUN SKAL AFLEVERE OPGØRELSERNE TIL LEJERNE,
DET STÅR I LOVEN.

MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : CrylleDan

Dato : 19-10-10 15:22

Tak for svaret AG112.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-10-10 15:32

SELV TAK
MVH AG112