/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Udenlandsk kæreste
Fra : Tuanni
Vist : 709 gange
70 point
Dato : 19-10-10 01:52

Hej jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig. jeg har fundet mig en kæreste fra korea. og nu vil han ger have mulighed for at være sammen med mig i danmark. men hvordan kan han blive her "altid".

Jeg har ikke så meget forstand på alt det der, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 70 point
Dato : 19-10-10 07:25

Det er en noget besværlig og langvarig proces.

Han kan jo i første omgang rejse hertil i op til 90 dage

Dernæst kan det forlænges med 90 dage såfremt, det kan dokumenteres at han er her af "lovlig" grund, f.eks at besøge sin kæreste

Så er der gået et halvt år, og så kan det jo være han gerne vil hjem, og ellers kan i blive gift og søge familiesammenføring, det betyder, at du skal bevise, at du kan forsørge jer begge, og så må han i gang med at lære dansk og få et arbejde, og hvis alt går som det skal, så kan han efter 4 år få permanent opholdstilladelse

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-10-10 07:31

Tror det er udlændingestyrelsen som du skal snakke med : http://www.nyidanmark.dk/da-dk

Det vist sådan en her i skal udfylde men der står han først skal have boet i danmark i 4 år før han kan ansøge om permanent ophold : http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/3DD65F87-82EE-46E3-8FF5-8757F7974887/0/tu1_da_tidsubegraenset_opholdstilladelse.pdf

Ellers kan du flytte til ham det kan være det er lettere.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 19-10-10 11:43

Gift jer og flyt til Sverige det er nemmere.Hvis du er sikker i din sag Det andet kan tage mange år. Kender en der rejser frem og tilbage og bliver i 3 md af gangen. Tager så hjem for at arbejde og kommer igen :)
Og det har foreløbig taget 4 år uden tilflytning.
Du skal også have en del penge på en lukket konto du skal oprette. Tror det er 60.000 kr.
For at bevise at du kan forsørge vedkommende.
Men det kan jo også være som en skriver se om det holder, selvom det er besværligt at rejse frem og tilbage og få orlov fra sit arbejde.
Men der er ingen problemer i Sverige og så tror jeg det er efter 2 år i kan flytte tilbage til DK. Så der er en del år at spare på den konto og Malmø er ikke langt væk med toget

Held og lykke med kærligheden.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-10-10 13:13

Hvad mener du med kæreste. Er i mødt over nettet eller har du f.eks mødt ham her i DK.
At være kæreste- og at bo sammen er 2 vidt forskellige ting. Der er så stor forskel på Dansk og Koreansk kultur at der nødvendigvis vil støde en masse problemer til. Hvad vi i Danmark er opdraget til at gøre kan være helt stødende og dybt krænkende dernede og omvendt.
Jeg vil råde dig til at tage derned på en lang ferie så du kan sætte dig ind i deres kultur og måde at gøre tingene på. Prøv at bo sammen med ham dernede først. Det vil hjælpe dig i processen at du har været dernede når du skal udfylde papirerne fra udlændingeservice. Du må ikke tro du bare kan finde en i udlandet og bringe hertil. Det er kravene for strenge til. Du skal minimum have kendt ham et år, kunne dokumentere at i har haft kontakt gennem dette år osv osv. Du skal have en bolig af rimelig størrelse for jer 2, fast arbejde og kunne forsørge ham. Og så skal du forberede dig på at vente op til 2 år inden du får et ja eller nej svar fra udlændinge service, ( selvom de siger det maks tager 6 mdr.)

Godkendelse af svar
Fra : Tuanni

Dato : 19-10-10 14:27

Tak for svaret Kortoververden.