/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bedste router ?
Fra : Pytten1510
Vist : 1160 gange
45 point
Dato : 18-10-10 19:47

Nogen der har erfarring med, hvilken trådløse router der er bedst til spil ? Det er primært counter strike der bliver spillet på teenager-værelset og gerne af flere....

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-10-10 19:48

Vi har en 512/6G forbindelse

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-10-10 21:33

Spil og trådløs passer ikke sammen, det giver alt for meget lag, du bliver IKKE populær
Teenagerværelset skal have et kabel og en lille switch til at fordele med derinde

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-10-10 21:47

Der må jeg være enig og det gælder sådan set alle multiplayer spil, online eller LAN.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-10 11:22

jeg vil klart sige lad dem bruge kabler.
Router: brug den billigste "bilka model", her er ikke så mange forskellige opsætninger, og ikke mindst en liste over forskellige spil som laver de huller dette spil kræver.
Hastighed: Synes din hastighed er lidt lille, da spillere bruger begge veje og du kun har 0,5M i opload.
Kan lige sige jeg er ikke spiller, men alligevel Hej hej.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-10-10 13:25

denne "lille" swith...skal der så forbindes kabler til alle computerer ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-10-10 17:05

Ja det skal der og den skal forbindes til routeren.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-10-10 18:42

Kan vi andre så stadig være på det trådløse net ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-10 20:00

om dine Pcer er på trådløse eller med tråd er helt ligegyldig. Lidt teori din router er første switch og man må kun have 3 efter hinanden. Fidusen ved at have yderligere en switch som ungernes PCer er tilsluttet, er at det meste af de pakker de sender til hinanden bliver på børneværelset.
Dine trådløse PCer har bare radioforbindelse til routeren, med et krypterings modul lagt oven på.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-10-10 20:22

Vi prøver at sætte kabler på via en switch.....Vi har en trådløs D-link DIR600.....er det tilstrækkeligt eller skal den udskiftes til en anden og måske bedre ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-10-10 09:25

Prøv det og se hvad der sker. Som sagt spiller jeg ikke. Men hvis de ikke kan spille online, her mener jeg med ting eller andre uden for huset får du en opgave. Så skal du have fat i selve routerens hjemmeside, Den kaldes med routerens IPaddresse altså http://192.168.1.1 det er typisk sådan for de fleste routere. Så mener jeg der i D-link er en side om man vil tillade forskellige online spil.
Det kræver username og password at komme ind på routerens hjemmeside, men se lige om ikke tingene står under bunden. admin admin er også et godt bud her.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-10-10 16:11

Citat
Lidt teori din router er første switch og man må kun have 3 efter hinanden.

Du kan have 100 switche uden problemer

Din router er fin nok, du kan være på trådløs og så er det muligt at sætte fire kabler i samtidig.

Du kører trådløs som du plejer og trækker et kabel fra din router ind på værelset.
Inde på værelset sætter du kablet fra routeren i en switch og fra den et kort kabel ud til de computere der skal på.

Der skal ikke ændres på din router for at de kan spille online med mindre de selv skal hoste spil (være spilserver)
De kan med andre ord sagtens forbinde til internetspil uden nogen ændringer

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-10-10 08:46

OK EXT, det kan da være jeg husker forkert men skidt. Det var noget jeg husker fra et CISCO CCNA kursus jeg tog men det eren del år siden Hej Hej.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 24-10-10 14:39

Hej igen.
Nu har vi sat en switch, samt kabel på com...men den lacker stadig i nogle baner. Knægten siger at det er i de store baner problemet er...kan det være nogle indstillinger ? Vi har for sjov prøvet at installere spillet på en gammel slæde af en stationær, og der er ingen problemer....men ved ikke noget om disse spil

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 18:57

Når man oplever lag i et spil er der flere faktorer der gør sig gældende.

Netværket er en af tingene. da en gammel maskine kører uden problemer er det ikke jeres netværk der er noget galt med, ej heller jeres internetforbindelse

Ergo er det noget ved selve maskinen.
Der er mange muligheder.
For det første så kan det være maskinen der simpelthen er for lille (processor, ram, grafik)

Det kan også være maskinen der er overbelastet af et eller andet den arbejder med
Antivirus/firewall er en stor synder her på lige fod med maskiner inficeret med spyware.

Det er absolut ikke ligegyldigt hvilken antivirus man bruger. Hvis der bruges en gratis antivirus bør man vælge mellem Avast eller Microsoft security essentials.
Begge er gode og letvægt.

Der er nogen der sværger til AVG men den er ikke lige så god og belaster desuden systemet væsentligt mere, ikke ønskeligt på en gamer maskine.

Der er så også den mulighed at selve netkortet ikke virker ret godt eller har kompatibilitets problemer (ikke alle chips arbejder godt sammen)

Da du skriver at det er specielt ved større baner vil jeg tro at computeren måske ikke er helt kraftig nok, måske det kan klares ved at optimere hvad den arbejder med (skift af antivirus, nedlukning af unødige programmer, optimering af netkort)

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 19:49

Det er en ASUS K501J bærbar pc han har. Der står følgende på....CPU T4200, Wireless 802,11n, HD 320 GB, Memory 4GB....styresystem Vista.....så der er vist ingen problemer der....?
Vi har licencer på Bullguard virusprogram på alle vores maskiner...Windows defender "ligger" også i baggrunden.....Jeg har lige opdateret hans grafikkort for et par dage siden....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 20:08

Der ville jeg ud over at opdatere netværkskortet også droppe bullguard og windows defender bruge windows essentials som er et gratis antivirus program og det virker super godt og har også defender indbygget, men køre stadig mere stille i baggrunden end de 2 andre til sammen.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 20:23

Skal jeg så droppe Bullguard ? Skal der et andet antivirus program på ? Eller er det nok med windows ess...( hvor finder jeg det rigtige ? )

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 20:24

ahhh, det var der problemet var.

Det er jo langtfra en computer beregnet til spil, men det var i vel godt klar over i den prisklasse.

Det forværres så yderligere af tre ting
Vista er meget krævende
Bullguard er også "tungt"
Sidst og det største problem, GRAFIK!!!!!!

Da det så kun er Counterstrike der er tale om som er et aldrende og ikke ret krævende spil vil jeg nu mene at Computeren bør kunne trække spillet, Også selv om den kører vista.

I skal nok kigge lidt på om der kører nogen unødige programmer når der skal spilles.
Bullguards Firewall kan med fordel deaktiveres når der skal spilles. Det kan faktisk godt være nok til at der ikke opleves lag i spillet.
Men et andet stryresystem vil også hjælpe, Win7 eller Xp. Så bør maskinen HELT klart have kræfter nok til at spille counterstrike

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 20:35

Vi kan sagtens deaktivere Bullguard når der spilles...men kan han så ikke risikere at blive "ramt" af virus ? De bruger ofte skype når de spiller...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 20:55

Du skal ikke deaktivere antivirus, kun firewall delen

Ingen skype, den sluger alt for meget på den lille computer

Det er sikkert flere programmer der kan slås fra, Hvis der f.eks er installeret itunes på computeren så afslut den sammen med alle de tjenester den har kørende

Har du Adobe Reader så afslut hurtigstart

Har du en HP Printer, så afslut alle de hp programmer der er kørende

osv..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 21:04

Citat
Du skal ikke deaktivere antivirus, kun firewall delen

Der var jeg lige lidt hurtig, du skal naturligvis deaktivere PLANLAGTE skanninger så den ikke begynder at skanne hele c drevet mens der spilles

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 21:09

Hvordan kommer jeg ind og ser hvilke programmer der starter op ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 21:15

Det ser du ved at skrive msconfig i søgefeltet lige over windows logoet nede i venstre hjørne af din skærm, i det nye vindue vælger du fanebladet "start"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 21:16

Der er mange muligheder, dette er dog en af de bedste
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Det er fanen logon du er interesseret i

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 21:41

Og hvis jeg downloader den....??? hvad er næste skridt ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-10-10 21:49

Logger af for i dag...er på igen i morgen aften

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-10 21:50

Så starter man den
Kigger på fanen logon og begunder at overveje hvad der er nødvendigt at starte sammen med maskinen.

Det der ikke er nødvendigt slettes.

Lad os tage et eksempel:
Der er Adobe Reader på maskinen.
I fanen logon finder du Adobe Reader Hurtigstart. Den er ikke nødvendig og du sletter den.
Næste gang du starter maskinen starter hurtigstart ikke. Adobe Reader er nu 11 sekunder om at starte istedet for 10 sekunder, til gengæld har du frigivet nogle ressourcer som du kan bruge på andre ting

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 27-10-10 19:50

Jeg har nu afinstalleret Bullguard og lagt Avast ind på den i stedet...dog kun den gratis prøve på 30 dage...deaktiveret windows defender, og i stedet lagt windows security ess ind i stedet....samt "ryddet op" i hvad der skal starte ved opstart.....og den kører nu bedre....men det er mig stadig en gåde, hvordan den gamle stationære com kan køre uden problemer...det er en 1,8 processor, 128 mb grafik kort, 512 mb ram og tror det er en 20 gb HD.....??? og så har den AVG på...!!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-10 19:56

Så har du allerede der lavet en fejl. Du må kun have ET antivirus program installeret på din computer, jeg vil anbefalde dig at du afinstallere avast og alle andre ativirus og så geinstallere du windows essentials.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-10 20:58

1 og KUN 1 installeret antivirusprogram som webnoob allerede har skrevet.
du skal IKKE deaktivere defender.
Du vælger at fjerne Bullguard, fint nok men ikke nødvendigt, du har jo betalt for den.

Hvorfor prøveversionen af AVAST, hvorfor ikke den gratis version?

Citat
men det er mig stadig en gåde, hvordan den gamle stationære com kan køre uden problemer...det er en 1,8 processor, 128 mb grafik kort, 512 mb ram og tror det er en 20 gb HD.....??? og så har den AVG på...!!!

Det er ikke så mærkeligt.
Sagt med 1 ord: VISTA
Sagt med 2 ord: VISTA, GRAFIK

Hvis vi bruger lidt flere ord:
Vista kræver mange systemressourcer modsat xp/win7, dvs. selve styresystemet æder de kræfter der er beregnet til det det hele drejer sig om: selve programmerne

Grafik, den bærbare har ikke noget rigtigt grafikkort, den har bare integreret intel grafik uden noget ram
Når du skal spille skal der et rigtigt grafikkort til med dedikeret ram
Da den bærbare ikke har noget brugbart grafikkort er den nødt til at belaste processoren istedet for. og den er jo også i den langsomme ende af skalaen.
Det forværres yderligere af at grafiken også skal bruge systemram (delt hukommelse)

En processor kan ikke måles i Hz, du er nødt til at se på regnekraften istedet for.
Her kan du sammenligne: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

En god tommelfinger-regel for sammenligning af stationære og bærbare: du skal betale 2 - 3 gange så meget for en bærbar for at få en med samme ydelse.
De billigste deciderede spil-bærbare starter ved ca. 12000.- men så er det også en skrabet model
Den bærbare du har koster jo trods alt kun ca. 4000.- og er en god studiecomputer men er absolut et fejlkøb hvis det var meningen at der skulle spilles på den.

Når alt det er sagt så vil jeg altså stadig mene at den burde kunne køre CS.
Det drejer sig bare om at få lettet arbejdsbyrden for processoren.

Der er lige en ting jeg ikke forstår, jeg har kun kunnet finde den med win7 eller med mulighed for gratis opgradering. er der noget der i har glemt eller ikke været opmærksomme på?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-10 21:10

Fik lige nærlæst, den har power 4gear, hvordan er den indstillet, måske der bare skal skrues op.
fn + mellemrum og så sæt den til "Game"

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 29-10-10 20:52

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 20:08

--------------------------------------------------------------------------------
Der ville jeg ud over at opdatere netværkskortet også droppe bullguard og windows defender bruge windows essentials som er et gratis antivirus program og det virker super godt og har også defender indbygget, men køre stadig mere stille i baggrunden end de 2 andre til sammen.

Så tror jeg at jeg har misforstået dig....kan du give mig de link jeg skal bruge, så afinstallerer jeg Avast og windows sec. ess.....??? Og installerer fra de link jeg modtager...så er jeg vel på rette vej igen ?? Men uanset hvad, så kører maskinen og knægten er holdt op med at jamre sig )

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-10 20:58

Du skal ind i "Programmer og funktioner" under kontrol panelet for at fjerne alle programmerne. Når det er gjort så skal du installere windows essentials fra det her link.
http://www.microsoft.com/security_essentials/

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-11-10 21:57

Kunne denne computer være et godt alternativ ?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IMEDIA4505NCD/packard-bell-imedia-a4505ncd?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Og kan man købe et kort til den, så den kan køre på det trådløse net også ?