/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Efterisolering i loft
Fra : mcfortunato
Vist : 191 gange
100 point
Dato : 18-10-10 14:22

Hej Vi selv vil gerne lave efterisolering i vores nye hus på 113 kv m.
Nu har vi omkring 150mm op i loft.
Hvor meget mere skal vi har og hvilken slags er bedst og hvilken storrelse bats?
Tak, Michael

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-10 14:36
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-10-10 16:01

Hvis du har mulighed for at låne et strålingstermometer, kan du tjekke, om det er den rette flade at starte med. Her i huset er det så afgjort trapperummet.
v.h.
pbp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-10 16:35

jeg går ud fra, at det er et etplanshus. du kan bruge rockwool, glasuld og hvad de ellers hedder. der er kommet nogle nye produkter på markedet og de er lige gode alle sammen. om du bruger bats eller ruller spiller ingen rolle. det der betyder noget er, at samlingerne er helt tætte.
du kan roligt smide 200 mm mere ovenpå det gamle. husk at vindbrædderne skal gå højere op end isoleringen så det ikke kommer til at blæse ind under isoleringen. det giver kuldenedfald langs ydervæggen.
og så må du ikke isolere helt op mod tagpladerne. der skal være ventilation. ellers kan du få problemer med fugt.