|
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 17-10-10 18:51 |
|
Du kunne jo eventuelt sætte batteriet til en hjemmelader. Lykkes det at få strøm på batteriet, ligger fejlen jo på motorcyklen.. det tager ikke mere end en god films tid, at se om batteriet tager mod opladningen..
MVH@ns
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 17-10-10 19:14 |
|
Det tyder på et defekt batteri, som ikke kan lades op.
Når du får omdrejninger på, lader din generator nok til at blinklys m.m. virker.
Sæt et nyt batteri på din maskine og du er kørende igen uden problemer.
hawaii7
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 18-10-10 02:31 |
|
Som udgangspunkt har Teil ret.
Hvis du vil være mere sikker, skal du bruge voltmetret mens du kører (du må se, at få batteri i instrumentet). Med normalt forbrug (lys m.m.) må den ikke komme under 13,2V, med kun motoren kørende, alt andet slukket skal den nærme sig 14,8V, og det er selvfølgelig bedst, hvis den hele tiden er lidt over 14v.
Du skriver ca 15v, men langvarig spænding over 14,8v kan skade batteriet, da det så bliver varmt og "koger" (eller spalter) vandet af.
| |
| Kommentar Fra : spam-free |
Dato : 20-10-10 21:05 |
|
Citat Du skriver ca 15v, men langvarig spænding over 14,8v kan skade batteriet, da det så bliver varmt og "koger" (eller spalter) vandet af. |
OK_ men i manualen står der ENDDA op til 16 V/ 5000*RPM
og jeg KAN jo SE, at LYSET stiger i styrke, med øget omdrejninger
Citat Det må jo tyde på et batteri der er ok. |
min tanke ?? o-s-s-e
Men hvorfor pokker Lader den så ? som den skal.
SYRE_ har jeg ikke set efter
men___burde måske lige tjekke det af
-------
Og ved nærmere efter tanke
tror jeg det er nemmere/ billigere at købe et nyt batteri
så kan skidtet holde et par Vintre mere.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|