/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Google-maps m/ markeringer på hjemmeside
Fra : bne
Vist : 766 gange
300 point
Dato : 16-10-10 21:37

I denne weekend afvikles et verdenomspændende spejdermøde (Jamboree) via amatørradio (On The Air) og via internettet (On The Internet) - det forkortes til JOTA-JOTI.
I den forbindelse skla vore spejdere i kontakt med en masse andre spejdere overalt i verden - ogfor at synliggøre dette, kunne jeg tænke mig at markere de enkelte kontakter i Google Maps, og vise dette på vores hjemmeside www.spejdernet.dk/Kjellerup

MEN hvordan gør jeg det ??
PS. det haster naturligvis lidt, da arrangementet stopper i morgen til middag....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-10 21:45

Jeg ved ikke hvordan med Google maps, men med Google Earth kan man sætte små stifter på bestemte steder
http://www.filehippo.com/download_google_earth/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-10 21:48

Eller måske dette

Hjælp kunderne med at finde dig på Google Maps.
Millioner af mennesker søger på Google Maps hver eneste dag. En gratis fortegnelse på Google Maps gør det nemt for dem at finde dig.

Brug Google Places til at oprette din gratis fortegnelse. Når potentielle kunder søger i Maps efter lokale oplysninger, vil de finde din forretning: din adresse, åbningstider og fotos af din butiksfacade eller dine produkter. Det er let og gratis, og du behøver ikke have dit eget websted.

http://www.google.com/lbc

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-10-10 22:39

log ind på google maps
klik på mine kort
klik på opret nyt kort
klik på rediger. du kan nu oprette nye markeringer osv..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-10-10 01:02

Når du er logget ind og har lavet et kort på http://maps.google.dk/ ligesom extermanator skrev så kan du ude til højre hvor der står LINK kopier adressen.

Hvis du vil have sat kortet direkte på din hjemmeside så brug den kode som starter med <iframe

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-10-10 01:02

Citat
PS. det haster naturligvis lidt, da arrangementet stopper i morgen til middag....

hvad er der blevet af remsen

vær altid beredt

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 10-01-11 22:53

Respons?!?!?!?!

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 11-01-11 07:17

Tak for reminderen EXTERMINATOR.
Vi fandt ikke en løsning - og glemte ALT om mit spørgsmål......... men nu har vi jo god tid til at afprøve forskelligt.