/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til Baxi Gasfyr
Fra : Fischer69
Vist : 5941 gange
20 point
Dato : 16-10-10 17:36

Hey hey.
Jeg er efterhånden ved at få grå hår af mit Baxi WBS-15 gasfyr. Det hele startede med, at jeg havde en utæt thermostat jeg skulle have skiftet. Da det ikke var så koldt, havde jeg ikke travlt med det.
Nu har jeg så fået den skiftet men har problemer med, at mit fyr ikke gider varme huset op. Den gider kun varme vand, så jeg kan gå i bad. Jeg har fundet ud af at hvis jeg løsner den 3-vejs zoneventil der sidder på og trækker den lidt tilbage, så kommer der varme på.
Det er faktisk et tilbagevendende problem efter hver sommer, med at jeg ikke kan få varme på. Jeg plejer dog slukke for det natten over og så virker det, det er ikke tilfældet denne gang.

Jeg har selv konkluderet, at ventilen enten er defekt, eller også er mit fyr sat på sommer-mode. Jeg har dog forsøgt mig som en gal med at prøve at indstille men jeg har ingen manual og den på Baxi's hjemmeside, mangler en del information.

Håber der er nogle eksperter der kan forklare mig hvordan jeg får den på vinter-mode, eller om mine teorier er helt hen i vejret. Jeg har absolut ikke forstand på det mig selv men jeg fryser :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-10 17:57
Kommentar
Fra : Fischer69

Dato : 16-10-10 18:06

Hey. Tak for det hurtige svar men det er desværre ikke sådan et fyr jeg har. Minder ikke umiddelbart om hinanden men prøver da lige at læse og se om jeg kan finde ud af noget.

Det er denne her jeg har, synes bare ikke jeg får noget ud af at læse manualen: http://www.baxi.dk/fileadmin/user_upload/Billeder/Downloadcenter/Brugervejledning_WBS.pdf

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-10 19:44

Displayet burde vise om du har opvarmningen på for radiator

Kommentar
Fra : Fischer69

Dato : 16-10-10 19:48

Det gør det skam også. Det viser at den varmer det op, der kommer bare ikke noget varme ud i huset medmindre jeg piller lidt ved den ventil.
Jeg fik mig læst frem til at den har sommer/vinter indstillinger men hvordan og hvor ledes er jeg bange for jeg skal bruge en VVS-mand til.

DONG kommer dog og laver eftersyn her den 2. november så spørgsmålet er om jeg bare må fryse indtil :) Godt med en el-radiator.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-10 20:17

Har du ikke en service aftale på dit fyr, som gør at de laver hovedeftersyn, men også kommer når varmen ikke virker ?
Jeg vidste ikke at Dong laver hovedeftersyn, hos mig er det mit VVS firma.

i perioden okt til sommer har jeg muligheden for at ringe hvornår det skal være, uanset lør og søndag aften osv. Det giver jeg 1300,- kr for om året, men det er godt givet ud for serviceeftersyn hvert 2. år og mulighed for at ringe.

Jeg kan godt forstå dig, jeg synes heller ikke din brugsanvisning, er særlig brugbar. Jeg har forsøgt om der skulle være nogle bedre.

Men jeg er også så heldig, at jeg har en knap som jeg trykker på, når jeg skal overgå til vinter. Desuden er det meget nemt under modeknappen, at komme til de forskellige menuer, så jeg kan se de forskellige tal og status. og hvis jeg ikke ændrer noget eller hvis jeg ikke accepterer ændringer, så går den bare tilbage til det den er stillet til.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 17-10-10 08:28
Kommentar
Fra : Fischer69

Dato : 17-10-10 10:18

Jo, jeg har en serviceaftale med DONG men det er gastech der laver service på det kan jeg se :)
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har nogen anelse om hvad serviceaftalen indebærer. Jeg overtog den bare da jeg købte huset, så det må jeg da hellere lige få undersøgt.

jej123: Har forsøgt at ringe til Baxi og der er ingen hjælp at hente.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-10-10 11:59

Citat
så det må jeg da hellere lige få undersøgt.

god ide, jeg fik lige tjekket prisen igen, det var kun første år jeg gav 1300,- kr- derefter et vagttillæg 2.år og fremefter på 436,- kr for 2 år. + moms

Jeg betaler reservedele, men ikke arbejdstimer såfremt de skal komme når der er noget galt.

Ellers find nummeret til gastech - og ring til dem og spørg.