/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken fabrikat er bedst.
Fra : EiHaBr
Vist : 779 gange
500 point
Dato : 16-10-10 16:48

Jeg kunne godt tænke mig at stille det spørgsmål her i panelet til erfarne eksperter, hvis man skal købe en ny harddiske af de billige op til max. 500 GB - 1TB og Sata.
Hvad for en fabrikat kan anbefales.

Mvh EH

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 510 point
Dato : 16-10-10 16:58

de er lige gode

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-10 17:04

Enig med Teil, jeg syntes dog at Samsung's harddiske er rimelige lydløse, så alle mine Sata diske er Samsung.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-10 17:12

Min Samsung er også lydløs.
Ellers bruger jeg Seagate Baracuda/hitachi/ Western Digital/Maxtor
De er alle lige pålidelige..........................indtil nu.
Af hensyn til støj køber jeg helst 5200 omdr. til mine bærbare comp.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-10-10 17:17

Det lyder fint tak indtil videre. Der kommer måske flere svar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-10-10 17:47

Jeg går altid efter seagate eller maxtor, synes der er bedst performance ved dem og så har de efter min mening de bedste diagnosticerings værktøjer. Samsung synes jeg også er gode, men det er så over i en anden genre, SSD. Min SSD er fra samsung og den køre super godt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-10 18:29

Jeg vil helst have seagate, min PC siger ikke noget. Og det gør seagate heller ikke.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-10-10 18:56

Her kan du læse om en test af forskellige harddiske.Håber du kan læse norsk:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=174276
alimak

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-10-10 06:42

jeg har et par western digital´s sata til server
hurtige men støjer som bare pokker

det kan reduceres til næsten intet med
programmet HDDlife Pro

ellers tvivler jeg på, at du kan se/ mærke forskel
på hastighederne.
angående holdbarhed, så er den sikkert ens for alle
men det er jo kun elektronik og roterende dele
som kan få fejl, enten ved tab eller eller varme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-10 09:24

Lige nu har jeg en 320 GB SATA WD scorpio blue liggende og køre på bordet..................jeg skal have øret helt ned til harddisken for at høre en svag vislen. Jeg er ved at overføre backup med Acronis - så den har noget at lave.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-10-10 00:06

Jeg har en Omega 2 terra byte, den er næsten lydløs og jeg er meget glad for den.
alimak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-10 11:37

Hvis det er eksterne harddiske så bruger jeg dette docking-system til mine sata diske og man kan frit vælge om det skal være 2½" eller 3½" harddiske http://peecee.dk/upload/view/244257 og http://peecee.dk/upload/view/239939 hvor det er hurtigt at skifte harddiske. Systemet kan både bruges som eSata og USB

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-10-10 14:22

Det er ikke extern, det var fordi min harddiske i maskinen er ved at være for lille.
Jeg har en Asus M3A bundkort med 4 Sata 3.0 connectors support Raid 0, 1, and 0+1 Og en Ultra DMA 133/100.
Jeg har set på følgende harddiske hos SHG.dk Western Digital WD Caviar Green WD10EARS 1 TB Sata 300 Bestillings nr. 2202342
Og en Seagate 1000 GB Harddisk, Barracuda 7200.12, 1 TB, intern, 3.5", SATA-300, 7200 rpm, buffer: 32 MB Best. nr. 2147972

Ved nogen om de egner sig sammen med bundkortet, og hvad er bedst.

på forhånd tak for jeres svar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 15:55

Harddisken er stort set en selvstændig enhed som er ligeglad med hvilket bundkort du har.
Begge harddiske er gode og nogle jeg evt. ville købe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-10 16:20

Seagate er de bedste...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-10 14:05

Ja så må jeg jo hellere afslutte tråden, jeg ved ikke hvem der havde den bedste svar, men jeg kan give point til Teil for hurtigste og sikkert rigtige svar, mange siger at de er lige gode, nogen laves endda samme sted.
Der var utrolig mange gode lærerige svar tak for det.
Det blev en segate, jeg købte, den kører fint og jeg har fået en PC mand til at lave en totalkopi af min disk og det virker bare første gang.

Tak for det.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-10-10 14:07

Tak for svaret Teil.

Kort, hurtig og præcis