/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win7 vil ikke sammen med min Lexmark pri
Fra : gozimza
Vist : 1045 gange
200 point
Dato : 12-10-10 10:44

Hej sidder der en derude med et direkte link så jeg kan få min Lexmark X1155 til at virke med min Windows 7?
Jeg har efterhånden prøvet i mange måneder at finde de rigtige drivere og programmer til den både på Lexmark`s hjemmeside og alle mulige andre steder men desværre uden held, så jeg vil derfor blive megaglad hvis du sidder derude med et svar til mig....

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-10 10:48

Prøv at læse denne tråd

http://www.kandu.dk/Spg150558.aspx

Håber du kan få glæde af det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-10 11:18

Kører du 32 eller 64 bit ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-10 11:33

Der er drivere til Vista som du kunne prøve.

Her er en 64bit version http://support.lexmark.com/index?page=content&id=DR333&actp=search&viewlocale=da_DK&userlocale=DA_DK&segment=DOWNLOAD&productCode=LEXMARK_X1155&searchid=1286876131344

og her er en 32bit version http://support.lexmark.com/index?page=content&id=DR13898&actp=search&viewlocale=da_DK&userlocale=DA_DK&segment=DOWNLOAD&productCode=LEXMARK_X1155&searchid=1286876131344

Så må du finde ud af om det er 32bit eller 64bit. Det ser ikke ud til at lexmark har lavet drivere til Windows7 til din model.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-10 14:37

Kør din lexmark CD i kompatibel tilstand.

Start > skriv i feltet > kompa > klik på det forslag der kommer frem..............følg guiden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-10-10 18:06

Jeg tror ikke på at du får den Lexmark til at virke med Win7, Lexmark er ikke kendt for at lave drivere til nye styresystemer. Og er den ikke lavet endnu, så bliver den heller ikke. Hvordan skal de ellers få folk til at købe nye printere?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-10 11:03

TYVERI

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-10 11:31

Ja Nordsted mine laserprintere virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 15-10-10 11:40

Hej allesamen.

Jeg har desværre ikke fået det til at virke endnu...men i mener jeg kan køre den på en Vista maskine eller skal jeg køre en Dualboot med XP for at få det til at virke?Ville gerne høre mere om det der Kompabilitets halløj....måske kan der være noget der?

Venlig hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-10 19:29

Du kan vel installere den vista driver jeg skrev her http://www.kandu.dk/spg150697.aspx#1735002 men du skal vide om din Windows 7 er 32 bit eller 64 bit som tidligere beskrevet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-10 23:40

Jeg kan fortælle at jeg dropper Win7 og går tilbage til XP. Jeg nægter at købe nye laserprintere og nyt kamera. Og så vil jeg vente til der kommer en driver til mine apperater. Så de duer i Win7.

Og Lexmark kan du prøve at ringe til, jeg har hjulper mange med at ringe til dem da vi skiftede til XP og svaret var altid det samme. Hvis vi skal lave drivere til vores produkter hver gang der kommer et nyt styresystem, så solgte vi ikke noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 15:13

Vi kunne ikke bare lige formatterer win 7, og jeg har hørt om andre der også har problemer med det

Citat
Og så vil jeg vente til der kommer en driver til mine apperater. Så de duer i Win7.

De kommer IKKE, de skal jo tjene penge, ved at vi køber nyt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-10 15:47

Jeg har skilt min maskine ad i dag, hevet strømkablet ud af HD og sat en anden til. Jeg har brugt 2 løse HD'er, en ad gangen og det lykkedes ikke at få installeret XP.

Nu har jeg via min eksterne HD boks formateret en løs HD og om lidt slukker jeg igen for maskinen og prøver igen om jeg kan installere XP på den.

Fortsættelse følger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:43

Men det er jo ikke alle os alm. der har en ekstra HD.. dvs vi har nu, men det kan ikke være rigtigt, at man skal købe en HD, så kunne jeg jo lige så godt købe scanneren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:43

Og hvordan får man windows 7 væk på en alm. pc??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-10 21:23

Ja det er det store spørgsmål. Jeg ringer til Microsoft på mandag, jeg vil ikke have Win7.

Jeg har en fornemmelse at fordi det er en oem model så ligger der noget i bios og blokerer for det hele.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-10-10 07:34

Jeg er ved at være godt træt af Windows og alt deres bavl, jeg har også 7eren og vil meget gerne tilbage til XP, men det fulgte med min nye pc jeg lige har købt.
Der er flere pc-spil den ikke vil køre osv: osv: jeg syntes at der er noget galt hele tiden, plus jeg ved ikke hvad der er bedst at køre 32 eller 64.
Man skulle tro at et så stor firma ville lære af deres fejl ikke sandt?, men det er måske det de er blevet for store også har de jo monopol.
MVH: Alan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-10 10:58

Nu har jeg efterhånden vænnet mig til windows 7'eren, og har ikke noget imod den, meeen

jeg har MEGET imod, at jeg på det nærmeste bliver tvunget til at udskifte tilbehør som intet fejlede OG at man ikke bare kan fjerne den

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-10 12:00

Citat
jeg har MEGET imod, at jeg på det nærmeste bliver tvunget til at udskifte tilbehør som intet fejlede OG at man ikke bare kan fjerne den

Jeg bruger både 32 bit og 64 bit i windows 7 og er på intet tidspunkt løbet ind i alle de problemer du har haft Nordsted1. F.eks. har min canon IP4200 nogle år på bagen, men Windows 7 fandt selv driverne til dem. Ligeledes har jeg et meget gammelt web camera vel 5-6 år og ingen problem med installation.
Nu bruger jeg løse harddiske i dockingstationer og det er måske grunden til at jeg kan afinstallere win7 vista og xp som det passer mig, harddisken bliver bare formateret fra en anden harddisk du kan se systemet her http://peecee.dk/upload/view/244257