/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
foto papir vil ikke printes?
Fra : return
Vist : 1034 gange
400 point
Dato : 10-10-10 17:45

hej
nogen som kan hjælpe med et problem ang vores printer vi kan sagtens printe word dok ud men nu er vi lige ved at lave et skilt som skal printes ud på fotopapir men når vi vælger print så drøner papiret lige igennem printeren uden så meget som at blivet printet på vi skal ha printet det ud med rød baggrund og hvid skrift nogen der kan hjælpe det er en hp printer hvis det betyder noget

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 410 point
Dato : 10-10-10 17:55

Hvad er det for et skilt og hvilken program har du lavet skiltet i?
I indstillinger skal du huske at krydse af at baggrund skal udskrives (hvis du har den mulighed) ellers er det bare hvidt papir

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-10-10 18:08

hej

o.v.n det er lavet i word og vi har langt om længe fundet ud af det lige det du beskriver , men nu har vi altså et andet problem som er at vi har skrevet dette her skilt så ordet står med en skrift str 110 og nu siger printeren at at den ikke kan udskrive voret dok fordi vi har lavet det så det fylder mere end printerens magner kan printe noget i den stil :
men kan man ikke snyde den til at printe det ud så den får det hele med .

p.s vi har valgt at lave vores dom som et liggende et hvis det da skulle ha noget at sige mht udskrift ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 18:27

Min HP printer kan udskrive en plakat, kan din det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 18:56

Hvis du vil udskrive en stor plaket nemt og uden at indstille noget på printer eller i programmet du har lavet plakaten i, så se her:
http://www.blockposters.com/ ganske gratis du uploader din plakat og vælger hvor mange stykker papir der skal bruges, efter printning klistrer du siderne sammen

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-10-10 19:00

hej o.v.n

hvis det er i menuen udskrivnings genveje du mener der skal være en mulig hed for at lave en plakat udskrift så har vi ikke sådan en ,vi har disse her:

1. fotoudskrivning uden rammer

2. foto udskrivning med hvid ramme

3. tosidet (dupleks)udskrivning

4. udskrivning af præsentation

5. hurtig/økonomisk udskrivning

6. fotokortudskrivning

7. fabriksindstillinger

det er de 7 ting vi har hvis jeg da kigger det rigtige sted ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 19:02

Citat
men nu har vi altså et andet problem som er at vi har skrevet dette her skilt så ordet står med en skrift str 110 og nu siger printeren at at den ikke kan udskrive voret dok fordi vi har lavet det så det fylder mere end printerens magner kan printe noget i den stil :
men kan man ikke snyde den til at printe det ud så den får det hele med .

Gå i printeropsætning og find noget med Formindsk/Forstør dokument og sæt det ned med et par procent

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-10-10 19:07

nej skal ikke ha lavet en plakat bare et skilt hvor der står

ANDELSLEJLIGHED

TIL SALG

TLF 33333333

men det sidste bogstav vil bare ikke helt med på udskriften så bogstavet D kommer nærmest til at ligne et c dvs den fylder ikke farven helt ud på bagrunden som er rød jo sikkert noget med margner at gøre men vi har førsøgt meget men vi kan ikke rigtig hitte hvad der er galt

har du et bud på hvad der kan være galt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 19:08

Printerindstillinger > fanen Effekter, klik på % af Normal størrelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 19:10

Citat
det er lavet i word

Og dermed kan du IKKE skrive til kant - word kan IKKE køre med 0-margin.....

Kopier det du har skrevet i word over i et billedprogram - så løser problemet sig selv.....

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-10-10 20:33

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 20:35

Tak - øh var det det rigtige indlæg du accepterede jeg synes der kom bedre indlæg fra nogle af de andre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 20:46

Tjae, man undres en gang imellem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 20:52

Citat
Tjae, man undres en gang imellem

Hvorfor dog det

Går det ud på at kende SVARET på dette forum

Seriøsiteten er for længst gået fløjten på Kandu

Som ethvert eventyr - DER VAR ENGANG

Nå - må hellere se "Bruce".....-.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 20:55

Citat
Hvorfor dog det
Går det ud på at kende SVARET på dette forum

Tjae, det burde vel nærmere vare dig, der skulle have accepteret dit svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 21:51

Tabet er til at bære