/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Laver en "Helle tornings mand"
Fra : webgun
Vist : 799 gange
20 point
Dato : 10-10-10 00:37

Jeg er udenlandsdansker og bor i et land uden for eu. jeg har ikke en skid med danmark at gøre, udover at jeg er dansk statsborger, innfødt dansk, og har dansk pas, osv.
Efter sagen med helle thornings smith, eller hvad fanden hun hedder, og hendes mand som jo er ansat i et udenlandsk selvskab( som mig selv), overvejer mig og min samlever alvorligt at flytte hjem til danmark igen. Dels vil vi gerne have en fast "base" når vi er i danmark, istedet for altid at leje hytter på diverse campingpladser, hoteller,osv.
Vi vil leje en leglihed i dk og have vores folkeregisteradresse der. vi er begge ansat i en udenlandsk virksomhed på "over fuld tid", og vil ingen problemer have med at overholde 183 dages reglen, hvilket igen gør os berrittiget til fuld diæt.
For mig og samboren taler vi omkring 200.000 dkr om året vi kan "tjene" på det lille stunt, det er jo en del, som man ikke kan sige nej til, vel?.
Har forresten en kammi som altid har haft adresse i dk, men har en virksomhed i udlandet, og han var sku kun i dk ca, 20 dage om året.
Han fik en fed BMW på "grenseplader"altså helt uden afgift. okay han måtte så kun køre i bilen i dk ca 46 dage om året for at forblive afgiftfri, men det havede han jo ingen problemer med, ligesom os
Det er politikerne som laver reglerne, så de skal vel bruges??
På 5 år kan vi lige suge omkring en million ud af statskassen i diæter og hvad der ellers er af udgifter, uden at betale EN krone i skat, vi har jo ingen indtægt i dk, og overholder 183 dages reglen.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 10-10-10 09:58

Ja, som du der anfører, skal du være opmærksom på, at du helt generelt skal betale skat der, hvor du bor min. halvdelen af året, jf. sagen med den danske golfspiller der ikke opholdt sig nok sydpå (blev bevist gnm. hans kontooverførsler i retten).

Men ellers lyder dit scenarie vel korrekt nok?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-10-10 10:07

Du slipper jo ikek for at betale skat.
Du betaler som ovennævnte indlæg nævner bare skat i et andet land end i Danmark

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 10:08

Problemet for Helle og manden er jo netop at skulle bo i DK, forat have bopæl, men ikke bo for at have skattefordelen. Det ligner en umulig opgave.
Hvis din kone ikke er skattepligtig, kan hun have bopæl i DK og du bo udenfor, sammen med skatte fordelen.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-10-10 10:11

Altså når Helle T, som jo ellers tordner mod at vi alle skal yde til det danske samfund, kan udnytte reglerne, ja så kan du vel også. At hun så går ind for en millionærskat er så måske så lidt nemmere at forstå ud fra hendes private forhold, bare surt at vi andre som bor i DK skal betale desto mere i skat.

Hvis hun så kommer til magten inden for de næste 13 måneder ja så bliver din fordel jo nok bare endnu større for så skal vi alle (ja inkl pensionisterne) til at betale endnu mere i skat for at bo fast i DK. Kunne være at man skulle overveje en udstationering

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-10-10 20:09

Helle T udnytter ikke reglerne medmindre det er at udnytte reglerne at gøre som skat siger.

webgun du kan ikke tilmelde dig folkeregistret i Danmark da du ikke har fast bopæl her så din ie duer ikke.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-10-10 21:06

Til Kontorverden.
Nej selvf. slipper jeg ikke at betale skat. loven siger jo at man "betaler skat i det land man arbejder i" , og så er den ikke længere. selvf beteler vi skal i det land vi bor i nu, men ved at vi begge flytter adresse til dk, og kun er "hjemme" 20 dage om året, er vi berettiget til fuld diæt, og endna en bil på grenseplader, det vil sige uden dk afgift.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-10-10 21:12

Thomas klaphat!!!!.
Jeg er dansker, og kan tilmelde min adresse hvor det passer mig i DK, hvad er det du ikke forstår???

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-10-10 21:21

Du tager fejl der hvor du adskiller dig fra Kinnock er ved at han ikke har en folkeregisteradresse i DK

Fælden klapper når du får folkeregister adresse her så ryger du ind under dobbeltbeskatnings reglerne.

Hvis du alligevel mener du har ret så ville jeg hvis jeg var dig sørge for at få et bindene forhånds tilsagn fra SKAT

Hvad angår dine problemer med at tiltale fremmede mennesker korrekt så synes jeg du skal oprette et nyt spørgsmål så tager vi den derfra. Der er mange hjælpsomme mennesker her så du skal nok få hjælp. Sådan er rigtige danskere nemlig, vi står sammen og løfter i flok og dem der ikke har lyst til det kan bare holde sig væk.