/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
spørgsmål til spillet CSS
Fra : ara
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 09-10-10 20:37

Hej.

Min søn har lige fået en ny pc. Nu er han dybt skuffet over at spillet hakker.

Hvad kan der være galt?

Hvad er FPS, og kan den hæves?

Hans pc er
Processor : AMD Dual Core X2 4850+
? RAM : 3048 MB
? Harddisk : 160GB
? Optisk : 20X DVD-RW Dual Layer Brænder
? Grafik : GeForce GT220 1024MB
? Bundkort : ECS 7050M-M
? Strømforsyning : 500 W

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-10 22:03

Prøv lige at tjekke om pc'en kan kører spillet

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-10-10 22:09

det kan den da. Jeg tror ikke at spillet kræver meget ift. nyere spil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-10 22:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-10 22:47
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-10 22:53

FPS er FramesPerSecond, det er grafikkortet der klarer det,
hvis det bliver sat for højt bliver spillet endnu mere hakkende,
15-25 vil være passende, hvis man altså kan klare mindre pænt grafik!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-10-10 23:00

Når han spiller ligger den på ca 200 fsp, men hvis serveren er fyldt op med andre spillere ligger den på ca 80.
Han siger at nogle af hans venners pc ligger på ca 700.

Jeg syntes ikke at det hakker men det siger han at det gør.
Men vil det sige at jo lavere fsp jo større chance for hakken?.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-10 23:04

Så lærte jeg igen noget nyt

Håber sønnen får spillet til at kører rigtigt - det er et godt spil -

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-10-10 23:25

Citat
Men vil det sige at jo lavere fsp jo større chance for hakken?.

kommer AN PÅ om det bare skal gå laaannnggsommt
eller LYNHURTIGT
HURTIG 'LIVE' = hackende eller manglende billede
lav frame rate og du / din netforbindelse kan være med
Citat
ligger den på ca 200 fsp,

Citat
Hvad er FPS, og kan den hæves?

der findes veje uden_om/
men du kan ikke forvente NOGET = modstanderen ikke har
(HVIS det er ONLINE)
prøv gamejackel
????

http://www.slysoft.com/da/gamejackal.html

ellers smider jeg en GO herfra
og
HVEM vinder over hvem/ hvad og hvor...?

Citat
Når han spiller ligger den på ca 200 fsp, men hvis serveren er fyldt op med andre spillere ligger den på ca 80.

Citat
Han siger at nogle af hans venners pc ligger på ca 700.

uden for skoletid og midt om natten....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 08:32

Citat
Når han spiller ligger den på ca 200 fsp, men hvis serveren er fyldt op med andre spillere ligger den på ca 80.
Han siger at nogle af hans venners pc ligger på ca 700.

Ja så kan jeg godt se der er noget galt når de andre har 700!

Prøv at gå i Options og find noget med Graphics, og skru ned for effekter i spillet,
måske det kan hjælpe, det kan jo os være forbindelsen til server og/eller jeres egen internet forbindelse, der er jo mange muligheder, prøv jer frem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-10 10:31

For visse spil på 'aldrende' PC'ere uden de helt spetakulære grafikkort, kan man med fordel gå ind og rette i størrelsen af Windows swapfil (..også kaldet; Sidefil), som bruges til administration af virtuel hukommelse.

Den virtuelle hukommelse er harddisk plads der benyttes i stedet for fysisk RAM.

Hvis et spil/program er meget hukommelseskrævende (..f.eks. i forb. m. grafik), så er det en fordel at øge pladsen til swapfilen (sidefilen), da det kan resultere i mindre diskswapping (..'paging').

Dette gøres i XP således:

1.) Højreklik på; 'Denne computer'.
2.) Vælg menuen; 'Egenskaber'.
3.) Vælg fanen; 'Avanceret'.
4.) Vælg knappen under punktet 'Ydeevne'; [Indstillinger]
5.) Vælg fanen; 'Avanceret'.
6.) Vælg under punktet 'Virtuel hukommelse' knappen; [Skift]
7.) Afmærk 'prikken' i afsnittet 'Brugerdefineret størrelse'.
8.) Sæt maksimal størrelse til mellem 3000 -> 5000 Mb. (ca. 3 -> 5 Gigabyte)
9.) Vælg knappen [Definer]
10. Tryk [Ok])

..og se om ikke dette skulle løse 'problemet'

Der skal selvfølgelig være plads på hardddisken til en swapfil i denne størrelse !!!

Samme funktion findes sikkert også i Vista og Windows 7 ...tror jeg?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-10 10:57

Ps.

Der findes flere andre 'finurligheder' man kan 'stille' på.

Man kan f.eks. flytte swapfilen (sidefilen) til et andet fysisk internt drev.

Læs mere hér:

1.) http://www.wintip.dk/xp/config/sys_av.htm
2.) http://support.microsoft.com/kb/308417/da
3.) http://support.microsoft.com/kb/314482/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-10 11:05

Pps.

Nåeh ja... Hvorledes sidefilen flyttes findes der en artikkel fra Microsoft (..på Engelsk) om; Hér:

http://support.microsoft.com/kb/307886/

..og så til slut en lille BØVS ..fra undertegnede:

Kandu.dk kategorien CSS henviser til teknologien: Cascading StyleSheets (typografi-ark) som benyttes til sidelayout af (X-)HTML sider. Spilspørgsmål bør rettes i kategorien Computerspil:

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20220

..hvor sandsynligheden for et brugbart svar, sikkert er meget større

Håber ovenstående kan hjælpe dig en smule på vej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-10 12:20

Da det er en ny PC med 3GB ram og rigeligt med CPU kræfter,
tvivler jeg på at det hjælper at ændre SWAP filen,
det kan jo os være et program som kører i baggrunden der stjæler resourcerne...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 03:01

Ja, eller der kan være 'døde' nøgler i registreringdatabasen som lægger en dæmper på al det 'sjove'. Prøv at rense din regfil med f.eks. Ccleaner:

http://www.piriform.com/

Diskoprydning og Defragmentering af harddisken ku' muligvis også sætte en smule mere fart over feltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 03:23

Klaudi -> Prøv at google en smule rundt på: Counter Strike og Swapfile...

Du vil da bemærke at CS:S er 'kendt' for at have problemer med diskswapping

En systemadministreret swapfil kan være fragmenteret ud over disken som samtidig indeholder operativsystemet, hvilket ikke er en optimal situation. Derfor anbefaler jeg at definere swapfilen selv, da den så dannes som en sammenhængende (contiguous) fil ..og allerhelst på en separat intern harddisk, som ydermere bør være forbundet via sit 'eget' fladkabel i stedet for at dele fladkabel med den disk der indeholder operativsystemet.

Jeg vil ikke garantere at det hjælper på FPS performance i det givne tilfælde, men det er et forsøg værd, da det overordnet vil hjælpe på hastigheden for RAM krævende resourcer/programmer.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 08:24

Godmorgen.
Ja, jeg lå søvnløs et par timer inat og surfede derfor ind på kandu.dk. For en god ordens skyld vil jeg lige gøre mit indlæg om swapfilen færdig:

Hvis man fysisk flytter og brugerdefinerer swapfilen f.eks. fra drev C: til drev: D: bør man være opmærksom på tre ting.

1.) For C: drevet skal man angive: Ingen sidefil. (Gælder også andre evt. externe USB harddiske).

2.) Efter definition af brugerdefineret sidefil på D: drevet SKAL computeren genstartes !

3.) Man skal til sidst gå i stifinder og manuelt slette filen 'pagefile.sys' på C: drevet (Denne vises KUN hvis man tillader stifinder at vise skjulte- og systemfiler). Filen slettes nemlig ikke automatisk ved omdefinering. Den gøres kun inaktiv og ligger dermed bare og fylder op på C: drevet. Den aktive 'pagefile.sys' på D: drevet skal man naturligvis IKKE pille ved.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-10 11:11

Der nu gået et 'stykke tid' siden spørgmålet blev stillet

..men hvis nu ..og i så frem og så fald, at 'Klaudi' sku' ha' ret i:
Citat
..det kan jo os være et program som kører i baggrunden der stjæler resourcerne...

..så må jeg anbefale, at prøve et program som f.eks.:

http://iobit.com/gamebooster2beta.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-10 11:20

..eller den 'tidligere' version: http://www.iobit.com/gamebooster.html

(..og: PS. PAS NU PÅ!: Lad være med, at slå dine Antivirus og Firewall programmer fra!)
</MOLOKYLE>