/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Bombardaflåd knækker linen!!
Fra : Morganza
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 09-10-10 11:28

Hejza

Er der nogen der har nogle gode forslag til,hvad man kan gøre,for
at bombardaflådet ikke knækker linen?

Jeg har gjort følgende:Trukket flådet på hovedlinen,bundet en svirvel
bagefter og så lavet et forfang som jeg kan skifte efter hvad jeg nu
vil fiske med,det kan være enten flue,orm eller andet.

Jeg var ude at fiske forleden dag og fik 2 ørreder på et par kg,
jeg fiskede med en flue,men da jeg havde kastet ud i et par timer
så knækkede hovedlinen lige under flådet og alt forsvandt ud i
søen.
Jeg vil lige nævne at hovedlinen er Fireline og at flådet vejede 25 g.

mvh. Annie

Kommentar
Fra : josga

Dato : 09-10-10 12:44

du skal huske ,når du har trukket hovedlinen gennem flodet så sæt et lille perleefter inden du binder svirvlen på bagefter og så forfanget derpå som du rigtig gør.

mvh josga

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-10 12:54

Jep, når bombarden med stor kraft rammer knuden ved svirvlen, bliver den en smule svækket hver gang, så en gummiperle eller b l ø d plastperle vil være fint. desuden er det en rigtig god ide en gang imellem at se på, hvad der egentlig er sket ude i den anden ende af grejet (knude på forfang, bøjede eller sløve krogspidser, klemte knuder osv.)

Godkendelse af svar
Fra : Morganza

Dato : 11-10-10 09:49

Tak for svaret pbp_et.

Også tak til josga

Så må jeg se hvor jeg finder en "blød" perle,

måske noget flamingo kan bruges.

mvh. Annie

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-10-10 11:34

Ikke EPS eller XPS. Det blir klemt fladt første gang og flækker i andet kast. Så mer det bedre at finde en ret stor O-ring, skære 3-4 mm af som en lille cylinder og bore et hul igennem til linen. Boringen kan gøres med en injektionsnål af de lidt større slebet tværs over. Sådan en går jeg selv med i fiskevesten som hjælp til knuden flueline-forfang.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-10-10 11:35

Og i fiskebutikken kan du købe små gummiperler til at stoppe glideflåd!

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 14-10-10 09:38

Tak for alle jeres gode råd,jeg må en tur i fiskebutikken

og se hvad de har.

pbp_et,det er ganske utroligt,hvad der kan findes i en

fisketaske