/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flytning af store træer
Fra : karsten.k
Vist : 1268 gange
40 point
Dato : 09-05-03 08:14

Igår flyttede jeg 4 store træer, 3 æbletræer og et bøgetræ,de er alle mellem 10 og 15 år gamle.
Da jeg ikke havde forberedt flytningen fik jeg ikke ret meget rod med,så hvordan får jeg dem til at gro igen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 09-05-03 08:48

Ups, det bliver ikke nemt. Jeg vil nødig gøre det ked af det ved at sige de går ud. Din eneste mulige redning er vand, vand og atter vand. Du må under alle omstændigheder regne med løvfald.
Du kan løbende kontrollere om der er liv, ved at kradse lidt i barken forskellige steder - er der grønt er der håb.

mvh
summer

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 10-05-03 10:54

hej karsten

hvis ikke du har plantet så findes der et roddanner homon, som smørse på rødderne, jeg ved at man bruger det når man laver stiklinger, men jeg aner ikke hvad det hedder eller hvor det kan købes, prøv at ring til din lokale planteskole eller havecenter.
Held og lykke
eva