/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Sørgebind
Fra : jesper.s
Vist : 1271 gange
100 point
Dato : 06-10-10 17:49

Hej.
Jeg har i dag mistet en af mine bedste vennner på kun 42 år. Han bliver begravet i FCK tøj, da det var hans største lidenskab. Nu er mit spørgsmål, om man bærer sørgebind til begravelsen, da vi (hans nærmeste venner) også er FCK fan. Vi stiller op i FCK tøj.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-10 17:55

Jeg synes det er oplagt at bære sørgebind i denne situation. Man signalerer til omverdenen at man er i sorg. Ellers er det kutyme at man bærer helst mørkt tøj eller i hvert fald ikke farverigt tøj. Men gennem sørgebind viser man at er i sorg sevl om man har kraftigt farvet tøj på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-10 19:39

Jeg ville også bære sørgebind for i er ikke i sort, så derfor er det for mig logisk at bære sørgebind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-10-10 21:12

Det kan man gøre som man vil, men det er ikke almindeligt i Danmark.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-10 23:04

Kondolerer, det var godt nok for ungt

Det er nu ikke så usædvanligt indenfor fodbold, så jeg synes det er ok at bruge det

http://www.fodboldbutikken.dk/shop/soergebind-1077c1.html

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-10-10 17:38

Thyregod har ret. "Spillerne" må bære sørgebind.
(Dommeren behøver det ikke, hvis han er i sort)

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 08-10-10 09:17

Tak for svaret Thyregod8. Og tak til alle jer andre for jeres svar.