/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HD optager
Fra : kj
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 04-10-10 09:19

Jeg har en HD optager, når jeg overspiller fra HD til DVD, kører det fint når jeg bruger DVD+RW, men ikke når jeg bruger DVD+R, når jeg vil afspille sidstnævte (DVD+R) kører det simpelthen ikke, men der er ingenproblemer med DVD+RW.
Hvad er der galt, eller gør jeg noget forkert

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 04-10-10 09:21

Når du overspiller til en DVD+R skal du huske at afslutte og lukke din DVD, ellers kan den normalt ikke afspilles.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-10-10 09:28

Jeg går ud fra at når jeg oversoiller på en HD optager, at DVD'en så automatisk lukker og afslutter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-10 10:14

Jeg den holder dvd'en åben hvis du vil tilføje noget. Du skal manuelt afslutte og lukke når du har overført til dvd. Det skal man også når man brænder på en PC.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-10 10:53

Kode
Jeg går ud fra at når jeg oversoiller på en HD optager, at DVD'en så automatisk lukker og afslutter.
Nej den lukkes ikke før du gør det manuelt - kig i manualen for at se hvordan på din optager lukker dvd'en.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 04-10-10 13:01

Så længe du ikke har lukket din DVD kan du overspille på den ligesom på en CD skive.
Følg betjeningsvejledningen eller menuerne på skærmen, hvordan du gør.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-10-10 15:32

problemet er at jeg ikke kan finde noget i brugsanvisningen på hvordan jeg lukker den, der står noget om "finalize" men ikke hvordan.
Maksinene er en AGK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-10 16:26

Citat
finalize
Det er netop det du skal, ring til deres support og få forklaringen http://www.agknordic.com/index.php?side_id=5

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-10-10 16:51

Når jeg gør det samme på min (sony) skal den ikke afsluttes. Kun hvis den skal spilles på en anden dvd-afspiller. Efter min mening bør den samme afspiller ikke have problemer med at afspille sine egne DVD´er.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-10-10 09:33

Det er netop det marc43, 1. jeg kan se den er brændt, men maskinen kan ikke læse den. 2. den skal også kunne læses på andre maskiner.