/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Google Chrome os
Fra : t_biele
Vist : 711 gange
500 point
Dato : 03-10-10 21:59

Hej

Jeg har fundet flere steder hvor jeg kan downloade Google Chrome OS enten til VirtualBox eller til at installere på et USB-drev. Men jeg vil gerne installere det på min gamle labtop som det eneste styresystem, hvordan gør jeg det??

Tak for hjælpen

Hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-10 10:22

Sørg for at have 2 partitioner/drev og installer google crome på et andet drev end windows. Når google crome er installeret og alle filer kopieret så formaterer du dit andet drev , så sletter du windows.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-10 13:41

Google Crome er da vist en browser og ikke noget styresystem.
http://www.google.com/chrome?hl=da

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-10-10 14:12

Prøv evt. at se denne side:

http://getchrome.eu/download.php

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-10 15:34

Ha ha - så har google lavet et styresystem......................jeg havde godt nok hørt lidt om det.
Det må jeg hellere prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-10 15:42

Nedhentningen er lidt langsom - så det varer lidt før jeg får afprøvet den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-10 17:48

Citat
Chrome OS is not related to Google. Service provided by SUSE Studio.
Det er IKKE Google Crome men kun Crome, selvom navnet er samme som browseren Crome fra Google, læser i ikke det med småt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-10 18:42

Ja - der skrives om Suse inde i det link.
Men nu hentes den alligevel.........................den er allerede nået til 94% nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 17:44

Mig bekendt er den eneste OS (Operation System = Styresystem), som Google har sat sit fingeraftryk på, er : ANDROID.
..som Gooogle, som læses kan; 'kuppede' i år 2005.
..endvidere:
Citat
Google released most of the Android code under the Apache License, a free software and open source license.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 17:47

...som læses kan ?
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-10 17:50

Altså i bund og grund: En LINUX klon/distribution under div. Licenser ..sikkert SUSE inkl.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : t_biele

Dato : 20-10-10 19:13

NEJ Google har også lavet Chrome OS. Se feks. en af disse link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_os

http://www.youtube.com/watch?v=0QRO3gKj3qw

der finde masser af youtube film der viser Chrome OS i Virtual Box eller hvor det er installeret på en USB-stik.

Men jeg vil bare gerne prøve at installer Chorme OS som mit primære OS.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-10 17:30

Læs nu lige dine egne link:
Citat
Google Chrome OS is an upcoming Linux-based, open source[3] operating system

..efterfulgt af:
Citat
...designed by Google

Ja. Google OS ..er 'designet' af Goggle ...og ik' ret meget mere.
Det ér og bli'r en alm. Open Source LINUX licens ...med en smule 'pynt'
Koden er offentlig tilgængelig ..og ikke Google's fortjeneste
Det er dermed IKKE et propriatært OS udviklet af Goggle.
Citat
Men jeg vil bare gerne prøve at installer Chorme OS som mit primære OS.

Jamen, så ka' du lige så godt prøve, at installere: SUSE, REDHAT, UBUNTO ..eller en af de mange andre 'KLONER' !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-10 17:37

LINUX ..og dermed UBUNTO, SUSE, Google OS m.fl. trådte deres 'barnesko' flade hér:

http://www.minix3.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-10 17:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-10 15:44

Googles Crome OS er slet ikke udgivet og er endnu engang forsinket, det er prøveudgaver som du har set på nettet ikke det færdige "styresystem" hvis man kan kalde det et styresystem
http://www.chromium.org/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-10 16:04

Fra Molekyle's link:

Citat
It is in the very early stages of development, so there is still a lot of stuff that doesn’t work. In fact, it may not work for you at all.

Det er ikke færdigudviklet, og der er ting som ikke virker, og måske kommer det slet ikke til at virke hos dig.

Med det bomærke, kan det lede tanken hen på ubuntu.

Jeg ville nok starte med en Dabuntu som er en fordansket udgave af ubuntu..............lige klar til at køre på dansk. (hentes og brændes på en DVD)

Ps. Dabuntu kan køre på en 8 GB pendrive/memporystick.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-10 16:41

Nemli' Eyvind ..men her er lidt 'seneste nyt':

http://techcrunch.com/2010/11/22/google-chrome-os-2010/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle