/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Counterstrike online/LAN
Fra : Pytten1510
Vist : 691 gange
35 point
Dato : 01-10-10 22:41

Hej

Håber at nogen kan hjælpe mig her.....har flere gange haft diskutionen med den "unge mand" i huset om, hvorfor Counterstrike "lacker".....
Ved stort set ikke noget om det, så kan nogen fortælle mig, hvad der er de bedste forudsætninger for, at det virker ???
Vi har trådløst net....
Har en 6 GB internetforbindelse

Jeg har fået fortalt at det kan være den server man spiller på, der kan være årsagen til problemet....kan nogen hjælpe os ud af diskutionerne....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-10-10 06:07

1, www.tptest.se test lige din forbindelse her
2. anbefaler ham at bruge kabel i stedenfor trådløst

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 35 point
Dato : 02-10-10 18:34

Citat
har flere gange haft diskutionen med den "unge mand" i huset om, hvorfor Counterstrike "lacker".

Med hensyn til lag i spil, det vil det næsten altid gøre hvis du kører trådløst.
Lav en simpel test, ping serveren: WIN + R --> skriv CMD og tryk enter skriv PING ippåccserver og tryk enter

noter svartiderne, de bør være så små som mulige.
sæt nu et kabel i og test igen.

hvis ccserveren ikke tillader ping så test med klid.dk
med kabel ligger jeg under 20 ms når jeg pinger klid.dk

det kan naturligvis også være selve maskinen den er gal med.
antivirus, firewalls og manglende ram er tre af de store syndere her.
f.eks hvis man bruger avg kan den med fordel udskiftes med avast, det giver lidt bedre pingtider
Jeg har ikke testet hastigheden på microsoft security essentials men jeg har en fornemmelse af at den er endnu hurtigere

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-10-10 20:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : Klosterdk

Dato : 02-11-11 11:54

Trådløs + cs = bad combination Sæt et net kabel i routeren og ind til hans pc det burde gøre en del.
Der er så også de basiske commands som han skal have smidt i console in-game: "cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 rate 25000 ex_interp 0.01"