/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
væltepeter
Fra : kj
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 29-09-10 09:30

Når min PC har kørt et stykke tid, vælter min skærm pludselíg, jag kan stadig se skærmbilledet, men det rullet ned i bunden af skærmen og fylder ca en trediedel af det normale, og det er trapezformet.

Er det skærmen, grafikkortet eller virus.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-10 09:34

Tjek for et løs kabel imellem skærm og pc.
Derefter tjek grafikkort sidder ordentlig i.
Ellers er det nok en løs forbindelse imellem skærm og pc.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-09-10 09:37

grafikkortet sider hvor det har gjort i mange år, og kablet er skruet fast.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-10 09:53

Ok, lyder bare som en løs forbindelse. Måske et kabelt der er blevet klemt etc.
Har du prøvet at tilslutte en anden skærm??

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-10 10:06

Forbindelser , som har siddet i lang tid bliver undertiden dårlige,. Det skyldet termiske bevægelser og snigende korrosion. det hjælper at tage stikforbindelsen til og fra.

Mest tror jeg nu på en fejl i din monitor. Den kommer efter opvarmning.
Behold computeren i gang,og sluk monitoren. Hvis den så er god,når du tender efter 10 minutters afkøling, kan du godt regne med en monitorfejl.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 10:26

Har du prøvet og opdatere dit grafik korts driver?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-09-10 11:47

den har kørt i 3 timer og så skete det igen. Jeg kan få den op at køre ved at gøre følgende crt. alt. del. , luk computer, og derefter annuler lukninngen. Medens jeg skrev dette skete det også, men da jeg bare blev ved at skrive, kom den op at køre igen ??????????????????? underlig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 12:04

Har du prøvet og geninstaller grafikkort driveren?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-09-10 14:20

jeg har prøvet grafikkortdriveren, men den hjalp ikke. Efter sidste nedtur har den nu kørt 2,5 timer, så jeg venter og ser.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 30-09-10 13:12

Tak for svaret transor..
Det var skærmen, men det mærkelige var at den kørte hele eftermiddagen igår, men her til formiddag var den gal igen.