/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
EU om 600 år !
Fra : Maksimus
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 29-09-10 03:11

Mon ikke vi lever i en slags tidlig fase i stormagten USE? Vi vil blive husket som dem der var i vildrede og i tvivl om EU var det rigtige, inden det for alvor tog fart.
Om 600 år så taler vi sikkert samme sprog over hele EU, men med forskellige dialekter. Det vil kun være enkelte der taler deres tidligere modersmål flydende.
Gad vide om det ikke bliver engelsk. Det håber jeg.

Tror i ikke?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-10 07:48

Sproget bliver arabisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-09-10 07:58

Vrøvl

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-10 09:23

Der tales til den tid i smileys, og vi står alle på hver sit løbebånd (så vi kan løbe hurtigere når det forlanges) og taster på en comp. som er lavet af organisk materiale.
0-2 år
2-5 år
5-10 år
10-20 år
Resten .............................

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-10 10:09

Det modsatte kunne også være tilfældet. Om 600 år er det så meget på mode at kunne udskille sig i form af sprog idet tøj og udseende er blevet standardiseret. ( af flere grunde, blandt andet for at nedsætte forurening, og økonomisere sygehusbehandling etc) Så nu er den eneste måde tilbage at adskille sig på, ved at tale et vanskeligt sprog. Helst et udødt et. Så folk søger i databaser for at finde de sprog som er aller sværest at opspore. Desværre har alle en hjælpe "pc" på siden af menneskehovedet, så det tager kun 10 sekunder om at finde en løsning/oversættelse.

Perfekt/for perfekt informationssamfund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 11:17

Bare rolig.....

Til den tid hedder det hele WWW

Og regeringen hedder MICROSOFT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 11:18

PS...

Valutaen hedder naturligvis BYTES

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 29-09-10 13:36

LuffeA og Teil. Fantastiske intellektuelle debat indlæg. Jeg er målløs.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-10 14:08

Spørgsmålet ligger da under "Socialpolitik ".
Politik er ikke intellektuel debat, for det er jo bare fraser og udenadssnak.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-10-10 14:54

Hvorfor håber du:
Citat
Gad vide om det ikke bliver engelsk. Det håber jeg

Tror - eller håber du, at du bliver genfødt om 600 år Maksimus?

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 04-10-10 23:19

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 19-10-11 00:10

EU kan ikke holde i så lang tid i øjeblikket smider vi gode penge efter dårlige det holder op af sig selv når der ikke er flere og smide med