/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hvilken port skal jeg bruge
Fra : w-coast
Vist : 1794 gange
20 point
Dato : 25-09-10 16:13

hvilken port skal jeg bruge til en printer hvor jeg bruger usb-stikket i computeren til den,for i installations menuen skriver den kun portene com1,2,3,4 og lpt 1,2,3

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 16:22

Er printeren ikke selvinstallerende? Hvilken styresystem? Hvilken printer?
Og hvordan gør du nu så du får fejl under installationen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 16:25

Du skal en af com portene - sikkert nr.1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 16:26

Du skal bruge en af com portene - sikkert nr.1

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-10 16:34

Du skal bare installere printersoftwaren og tilslutte printeren når det fremgår i installationsprocessen og så vælger installationssoftwaren selv hvilke com-port der skal benyttes.

Kommentar
Fra : w-coast

Dato : 25-09-10 17:03

nej den vælger den ikk selv,har installeret driveren til den,men så kommer der det med hvilken port jeg ska bruge og syns jeg har prøvet dem alle,uden held..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-10 17:21

Så må du lige komme med printer model og operativ system. Og så skal jeg lige vide om du har haft printeren tilsluttet INDEN du installerede driveren?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 25-09-10 17:51

Com angivelsen for en USB port, kan variere fra den en maskine til den anden.
På min bærebar, har jeg 3 USB porte, som har angivelsen Com 5, Com 6 og Com 9.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-10 19:31

Citat
har installeret driveren til den,men så kommer der det med hvilken port jeg ska bruge

Fjern det igen og sæt printeren til efter en genstart.....

99% af alle printere er Plug and Play - så den installerer sandsynligvis sig selv....

De drivere osv. der altid er med på en CD, er efter al sandsynlighed af ældre dato...

Der kan så være noget opsætnings-software på CDen - det kan du bare installere bagefter hvis du mener du skal bruge det....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-09-10 19:45

de aller fleste printere må man IKKE tilslutte før man har instaleret driverne til dem.
gentager # IKKE#

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-09-10 19:46

læs vejledningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-10 20:32

Citat
de aller fleste printere må man IKKE tilslutte før man har instaleret driverne til dem.
gentager # IKKE#

VRØVL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 20:49

På de nyere Windows computere (Vista og 7) skal man ikke installere noget som helst, bare sætte printeren i usb porten og tænde for den, og så lade Windows om at installere, det har Refi ret i, det er forældet software som der er på den medfølgende CD

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-09-10 08:55

så har jeg en meget gammel maskine (brother 130c) printer der ikke kunne virke bare ved at sætte i.
Den har jeg møjsommeligt måttet hente programer til over internettet og indstille til at de skulle køre som Vista programmer nu her hvor jeg har geninstalleret min Win 7

Men det ville måske være lettere at hjælpe hvis vi havde styresystem og printermodel..!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-09-10 09:56

lige et lille suk her fra instalationsvejledningen til min nye hp-printer:

"Sådan tilsluttes produktet med et USB-kabel
? I opsætningsvejledningen, der fulgte med produktet, kan du se, hvordan du slutter
enheden til en computer via et USB-kabel.
Bemærk! Tilslut først USB-kablet til produktet, når du bliver bedt om det.
Sådan aktiveres printerdeling på en Windows-pc
? Se i brugervejledningen, der fulgte med computeren, eller online Hjælp i Windows"

læs den midterste linie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 10:02

Det meste grej kan køre i kompatibel tilstand i Vista og win7.
Dog har jeg en medion scanner som kun vil køre i XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 10:22

Citat
lige et lille suk her fra instalationsvejledningen til min nye hp-printer:

Det "suk" kan du sende videre til HP

Det er KUN skrevet fordi HP naturligvis vil sikre sig du installerer ALLE de "spion" og ubrugelige filer de medsender

Citat
Tilslut først USB-kablet til produktet, når du bliver bedt om det

Og det er lige det jeg gør....

Jeg BEDER brugeren om at tilslutte USB UDEN at installere noget som helst først.....

Men det var nok ikke lige det HP mente

Kommentar
Fra : w-coast

Dato : 26-09-10 11:22

Det er windows 7 jeg kører med og printeren er en brother dcp-110c

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 11:35

Prøv lige:
Start > skriv i søgefeltet > kompa > klik på den øverste mulighed > følg vejledningen.
Du kan så vælge at køre instalationen i eks. XP udgave.

Sansynligvis skal du (som andre også siger) først sætte USB stikket ind og tænde efter en genstart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 11:55

o.v.n. og refi. Det gælder altså kun på windows 7 at man "bare" kan tilslutte printeren og så installeres driveren selv. På ældre system der skal du installere driveren først inden du tilslutte printeren via USB. Det er simplethen fordi MS har forbedret håndtering af externe enheder i windows 7 og at windows nu bestemmer hvilken com port der skal benyttes hvor det tidligere gav komflikt fordi windows og enheden "sloges" om hvilken port der skulle beuges.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-09-10 12:09
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-09-10 14:14

Det her kan kun blive en endeløs diskution os imellem om hvordan og hvorledes, jeg skrev at det gælder nyere Windows!
Så længe spørger ikke vil fortælle mere om styre system og printer, så kan vi ikke komme en løsning meget nærmere end der allerede er skrevet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-10 18:10

Så så i to kamphaner!
Der er problemer med lidt ældre printere i win 7, den vil ikke kendes ved den, men ved installation af en opdateret printerdriver, kan den logges til at bruge det.

Jeg har mistanke om, at der er en lusketstiltiende aftale mellem Microsoft og Printerproducenterne om, at undlade understøttelse af ældre modeller!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 18:17

- Ubesvarede 3
- Besvarede 3
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 16

Kommentar
Fra : vagnlundquist

Dato : 24-10-10 15:35

først tak for blæk fyldning : det virker godt med varmt vand , siger den fejl slukker jeg og
slukker for stikkontakten , når jeg så tænder igen er den god igen , men nu har jeg købt en
Film Strip Scanner , men lige meget om der bruges den store manual eller den lille fra Bilka
så siger den : kan ikke finde Scanner : jeg har haft hjælp af 3 unge studenter men nej,
jeg har 3 USB på min acer-extensa-5635zg 1+2 nettet & HP c4680, så er der en der bruges
til kamera , den har min Datter haft brugt til indlæggelse af billeder det gik fint , der står
noget om en tidligere scannervision , men computeren er ny med windows 7 og 64 bit og 32 bit
? hvad går der galt.

. venligst vagn lundquist

Godkendelse af svar
Fra : w-coast

Dato : 25-12-10 16:19

Tak for svaret severino.