/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
E-safekey, Danskebank Vista og win 7
Fra : Eyvind
Vist : 1142 gange
100 point
Dato : 25-09-10 14:39

Hos Danskebank dk kan man benytte e-safekey / activecard / nemID

Jeg bruger selv activecard, men kan ikke åbne loginsiden til e-safekey.

Det er prøvet i Vista (IE 7) og win7 (IE 8 ) Men den brokker sig over manglende instilling i browser.
Den instilling har jeg nu prøvet på to computere uden held.

I min XP går den rent ind.

Hvad er årsagen til at den ikke vil åbne loginsiden i Vista og win7.

Ps. jeg ved godt at det er sidste udkald med e-safekey.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-10 15:08

Har du tilføjet danskebank.dk til dine websites du har tillid til?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 15:19

Har du checket computeren om alt er som det skal være:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 15:43

Ja - https://danskebank.dk er godkendt med flueben. og forsøgt aktiveret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 15:44

OVN - dette fortæller den.
Citat
Din computer kan bruges med netbanken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 15:48

Desværre kan jeg ikke hjælpe, bruger ikke Windows til netbank og det er længe siden jeg gik over til Activ card, og så bliver jeg snart tvunget til at bruge NemID

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 15:50

Du skriver ikke noget om hvilken browser du benytter, e-safekey skal være med Internet Explorer, med Activ card kan du selv vælge browser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 15:50

Som sagt så virker min activecard fint på alle platforme incl. ubuntu i forskellige udgaver.

Og det er slet ikke mig som skal bruge e-safekey, men den comp. jeg har fingrene i lige nu.
Det er en win7 -64bit...................men jeg tester jo på min egen først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 15:56

OVN
Citat
Det er prøvet i Vista (IE 7) og win7 (IE 8 )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 15:59

Det er øjnene man først bliver blind på ved du nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 16:09

Jow - og nu prøvede jeg lige at lægge IE6 ind...................men der må ikke være 2 browsere fra microsoft på een gang.

(selv ubuntu falder af i svinget med e-safekey)

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-10 16:30

Du skal fjerne fluebenet i "kræver servergodkendelse (https) og så skal du tilføje *.danskebank.dk

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 16:38

Tak for svaret webnoob.
Det var igen lige det der skulle til, for nu er der hul i gennem.............. super.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-10 16:45

Virker både i Vista med IE7 32bit og win7 64bit med IE8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-10 17:19

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.