/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kode på trådløs netværk!!
Fra : Dumstrei
Vist : 903 gange
15 point
Dato : 25-09-10 00:39

Hej alle sammen!!

Jeg mangler lidt hjælp til at sætte kode på vores trådløse netværk!! og Eftersom jeg ikke er den helt store "nørd" på det område, vil jeg gerne have noget hjælp!!

Min router er en 3Com OfficeConnect Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL router 3CRWER100-75

Håber at i vil hjælpe mig!! :D

-Dumstrei

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-09-10 06:04

prøv at skrive 192.168.0.1 i din browser og se om det ikke er dens adresse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 08:40

Selvfølgelig kan du få hjælp, desværre kender jeg ikke din router, du skal som rotw skriver ind i routerens menu og skrive netværksnøglen som koden hedder når det netværk, du har vel en manual? Hvad står der om sikkehed?
Inde i routeren er der en menu med flere muligheder for at sikre netværket og her et par forslag til hvad du kan ændre:
Det første er adgangen til routeren, lige nu skal du sikkert skive admin og måske også en kode for at komme ind i routeren og ændre opsætning, når du er inde i routeren så kan du ændre til din egen selvopfundne kode så ikke alle og enhver kan gå ind og ændre dine indstillinger.
Netværket har også et navn SSID Service Set Identificerer, routeren har allerede selv valgt en standard løsning, du kan give netværket et navn efter eget valg og du kan også skjule navnet så navnet Dumstreis Net ikke vises på alle naboernes computere, det er en sikkerhed i sig selv at en eventuel (mis)bruger af dit net ikke umiddelbar kan se at der er et trådløst netværk indenfor rækkevidde.
Og så kryptering og en netværksnøgle til dit trådløse netværk, det slap jeg nemt om ved jeg lod Windows om at oprette mit trådløse netværk med sikkerhed, hvilken Windows har du på computeren? Vil du bruge Windows eller lave det hele selv?
Du skal se under Wireless og kan der vælge WPA-PSK måske WPA2som er en udmærket kryptering, næsten alle netkort kan håndtere den kryptering, du kan også vælge en kraftigere kryptering men kan så måske få problemer med at nogle computere ikke kan bruge dit trådløse net.
Netværksnøglen til WPA kryptering skal være på minimun 8 tegn for mindste sikkehed - 20 tegn for middel sikkerhed - eller 63 tegn for største sikkerhed og det skal være både tal og bogstaver i blanding, ikke ord men blandede bogstaver og tal.
Du kan på netttet finde hjælp til WPA nøgle generatorer, se for eksempel den her som foreslog følgende 63 tegns nøgle da jeg afprøvede
Kode
+krGE8CWXVjtwc5G&RPhnsD/8YYAwcJtC1-Q8AxegWNS-Ri\s+bVpoUwC\+-UFr
siden er her: http://www.yellowpipe.com/yis/tools/WPA_key/generator.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 09:00

Der er en manual til routeren her (PDF fil) http://support.3com.com/infodeli/tools/wireless/3crwer10075/3CRWER100-75_User-Guide.pdf
er det din router? Så er adgangen til indstillinger: Åben din browser for eksempel Internet Explorer og skriv i adresse linjen eller klik på linket her: http://192.168.1.1 skriv admin i feltet ved System Password og klik på Log in, der ingen kode på fra fabrikken så det felt skal være tomt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-10 10:07

Nu glemte o.v.n at nævne endnu en mulighed.
Du ka også aktivere MAC filtret. Det er effektivt ved at du kun tillader de MAC adresser som du selv er ejer af. Alle andre bliver afvist.
Jeg bruger selv MAC filter og skjult SSID. Krypteringskode har jeg ikke anvendt, da jeg har flere enheder som ikke er i stand til at bruge en fælles krypteringsform.
Da jeg ikke er synlig på det trådløse net, og der kun er adgang til valgte enheder, så har jeg ikke haft noget problem med den måde at sikre mit netværk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-10 10:23

Det er ret nemt at få computeren til at vise skjulte netværk, så du bør kryptere dit hjemme netværk, MAC filter bruger jeg ikke og glemte den mulighed

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 06-10-10 23:53

kunne være severino skulle læse hvad personen havde skrevet, er ikke den helt store pc nørd, så hjælper det nok ikke du skriver det så smart, for hvad for personen ud af det ? skriv dog så det kan forståes, når der bliver gjort opmærksom på, at man ikke ved så meget...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-10-10 17:11

Miss viking: Du må være blondine!!!!! - Du reagere ret langsomt.
Hvis du ikke selv har nogen forslag til at sikre et netværk, HVORFOR blander du dig så "BLONDINE" du er åbenbart heller ikke den store nørd. Måske en stor kværulant ????

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 07-10-10 22:19

fordi scarface, du altid er så klog og altid lige skal overgå andre, uanset hvad de svare og har selv været ude for du svare på noget uden at gennemlæse spørgsmålet, må give en del herinde ret i at du er træls,hellere blondine(er jeg nu ikke), end se ud som dig, må være dyrt i affaldssække.... Husk nu hvem der startede med at svine folk til.... Du behøver ikke skrive mere til mig her, når du kun kan svine til, og det er trods alt ikke det der var meningen, på en fremmeds spørgsmål........

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-10 12:59

Jeg giver dig ret, miss viking, fuldstændigt ret!
Jeg har ku leget med PC i 29 år og med netværk i 15 år, så jeg er novise på området.

Jeg vil dog hellere vise mit billed, end at se sådan ud, at man må vælge en tegning, for at kunne holde sig selv ud!