/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 8 / 32bit eller IE 8 64bit
Fra : Eyvind
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 24-09-10 18:45

Jeg har fingrene i en nyinstalleret win7 64bit.
Jeg kan se at der både er genvej til IE 8 32bit og IE 8 64bit.

Hvad er grunden til det og hvad er forskellen egentlig............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-10 19:14

Forskellen er vel åbenlys....

Den ene er 32-bit og den anden 64-bit version

Grunden til at man kan bruge 32-bit i et 64-bit system er egentlig også åbenlys.....

Der er TONSVIS af ting der ikke fungerer på et 64-bit system....

Det er simpelthen ALT FOR TIDLIGT PÅ MARKEDET..... (softwareprogrammørerne er bagud)

Hvad vil man egentlig med et 64-bit system (på nuværende tidspunkt) - har vi SÅ travlt....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-10 19:28

Alt fungere på 64-bit system, er det ikke kompatibelt køre det bare i 32-bit. På 64-bit systemer er der en emulator, intallere man et 32-bit program på et 64-bit system bliver programmet køre igennem emulatoren.

Hvad angår din browser så er der fordele og ulemper ved at bruge en 64-bits browser. Alle applikationer kan fungere i 32-bit, men ikke i 64-bit. Adobe flash player fungere fx. ikke i 64-bit.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-10 19:34

Tak for svaret webnoob.

Tak - så cutter jeg den 64bit udgave og lader 32bit stå.

Det er ikke min egen comp. men en jeg starter op for en kammerat.
Jeg kører selv 32bit styresystem.
Og man kan nok ikke lave den forudinstallerede Win7 64bit om til 32bit sådan uden videre.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-10 19:55

Det er ikke nogen grund til ikke og bruge et 64-bit system. Med et 64-bit system har man mulighed for at proppe mere ram i maskinen. På et 32-bit system max læse 4Gb ram og kan kun allokere 3,5 til systemet. Men igen så kommer det jo også an på om hardware understøtte mere end 4Gb. Min bærbar køre fx. 5Gb DDR3 på et 64-bit system og jeg har en utrolig hurtig op start.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-10 20:16

Ok - den kører også fint og det er en MSI core i3 med 4 GB ram. Den scorer 4,5 i win7's egen test.
Så nu er den klar til at sende lidt mails og kortspil og måske filmredigering.