/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af Mazda5
Fra : spikedk
Vist : 556 gange
35 point
Dato : 24-09-10 16:54

Hej. Vi er i gang med at skulle skifte bil, og er faldet lidt for en Mazda 5 fra 2007.

Det er en 2.0 diesel model. Er der nogle der har erfaringer med denne model, både godt og skidt?

Vi er 2 voksne og 2 børn, samt 2 hunde.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-09-10 17:02

Læs her:http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?bil=Mazda&BilmodelId=1091
Jeg har aldrig hørt nogen tale dårlig om den bil.
alimak

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-09-10 17:39

Det er sådan set en ok bil, de er dog ret dyre.

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 24-09-10 21:04

Ja de er rimelige dyre, men har indtryk af de også holder en god gensalgsværdi. Vi har dog fundet en fra 07 til 189.000, som vi synes er en rimelig pris, taget ekstraudstyr i betragtning (turbo diesel, alt i komfort mv.)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-09-10 22:32

Jeg ville overveje en Citroen C4 Picasso, men det er nok et spørgsmål om smag og behag.

(Lige om lidt kommer alimak og fortæller at alle franske biler er noget lort, som alle ejere af franske biler hver nat græder sig i søvn over at have købt.)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-09-10 00:04

Ha ha, BertelBrander, nu trænger ikke jeg sige det, for nu har du gjort det.
alimak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 00:45

Men alimak, sagen er jo at det ikke passer, vi har og har haft flere franske biler, og har kun været glade for dem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-09-10 01:05

Som jeg har sagt før så er det altid nogen der er glad for sin bil og passer den som sin lille baby. De kan køre uden problemer længe,måske får de aldrig problem med sin bil. Men det er mange gange flere problemer med lidt ældre franske biler en det er med japanske biler på samme alder.Det har jeg set i over 20 år som jeg har arbejdet på div. bilværksteder.
alimak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 01:12

alimak, det er jo den sædvanlige sang fra de varme lande, som vi får hver gang nogen nævner franske biler, det har ikke rigtigt noget hold i virkeligheden, og udstiller sådan set bare din indgroede og helt ubegrundede aversion imod franske biler.

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 25-09-10 07:11

Vi har pt. en fransk bil, som der ikke er andet end problemer med. Flere i min omgangskreds har samme model som vores, og de er heller ikke just imponeret.... Så jeg tror altså der noget om snakken mht. franske biler

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 13:19

Alle har hørt et eller andet om en eller anden der har et eller andet problem med en eller anden bil, statistikkerne siger at der ikke er flere problemer med franske biler end med andre biler.

Min chef har en Mazda 5, han er glad for den, men han fik skiftet forhjulsakslerne, ret hurtigt efter han havde købt den.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 19:41

Lidt statistik:
http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2709

Heraf kan man se at Citroen Picasso er den mest driftsikre van/mpv, langt overgået af Mazda 5