/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra computer til dvd.....
Fra : kaad1
Vist : 345 gange
20 point
Dato : 08-05-03 14:06

En af mine venner har fortalt mig at hvis man downloader en film på nettet i et specielt format så kan man brænde den ud og sætte den i dvd-afspilleren oppe i stuen............... Er det rigtigt..............

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-03 14:07

Yes, det gør min broder. Kender ikk' lige formatet der skal bruges.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-05-03 14:14

Hvis du henter film i VCD eller SVCD format (videocd, mpg), kan du i nero brænde dem som videocd. Det kræver yderligere, at din afspiller kan køre vcd............. Hvis den kan det er du set up for fun.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 08-05-03 14:31

Hvordan kan man se at det er VCD...... Er det ikke godt nok hvis der står det der Divx eller dvdrip.............

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-05-03 14:37

Divx kan du så vidt jeg ved ikke brænde over til vcd...... Hvis du bruger et p2p program som Edonkey eller lign. hedder filerne altid noget med vcd og er i mpg format. Så skulle det bare være at brænde dem som vcd. Jeg gør det ikke selv, henter kun film i divx/xvid format.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 08-05-03 19:38

det skal bare værre mpeg format, så kan du som IceCap siger, brænde dem i nero som vcd... divx/avi kan du kun afspille på de nye kiss dvd afspillere og selvfølgelig på din puter

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Svenskeren

Dato : 08-05-03 22:20

Man kan sagtens få en divx film over på en cd. Man skal bare konvertere den.
Læs mere her http://www.home.no/workstation/Templade/divx2vcd.htm
Du skal bare være sikker på at din DVD kan afspille vcd eller s-vcd (det er ikke alle "Bilka maskiner" der kan) og vær opmærksom på at en alm. spillefilm fylder 2 cd'er

Jan

Kommentar
Fra : discotropics

Dato : 10-05-03 12:09

du kan sagtens brænde divx format til vcd på nero...den konverterer selv filen, det tager en helvedes tid, men den kan godt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 13:23

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.