/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
PRINTER KAN IKKE TILSLUTTES USB
Fra : pirt03
Vist : 1331 gange
105 point
Dato : 23-09-10 17:39

Jeg har en fortrinlig og fuld funktionsdygtig HP laserjet 6l printer og har fået en ny PC uden det rigtige stik til printerkablet. (der var jeg ikke lige vågen)
Jeg har prøvet med en Parallel/USB konverter kabel - men det virker ikke - eller jeg kan ikke finde ud af det!!
Nu har jeg fundet (i en gammel PC) et kort med det rigtige stik. Det ER et printer kort og det har været anvendt til at få 2 printere til at fungere. (Der er et ekstra stik forbundet med kortet med et fladt kabel)
Kortet hedder noget med DW6535A-2V. Det står der i hvert fald på det.
Jeg har søgt på nettet men kan ikke finde noget fornuftigt.
Jeg tør ikke sætte det i soklen før jeg ved om det kan bruges - vil nødig ødelægge noget.
Er der nogen der ved om det kan bruges - ELLER SOM HAR EN ANDEN LØSNING???

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-10 17:40

Så lykkedes det at få spørgsmålet igennem. Jeg forhøjer point, hvis nogen kommer med et brugbart svar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-09-10 17:48

Du kan bare sætte det i soklen, det ødelægger ingen ting, det værste der kan ske er at det ikke virker.
Men har det virket så gør det nok stadig væk. Så gå i gang med at sætte det i.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-10 17:54

Hvis det er en ny PC kan du sikkert ikke sætte det kort i, er det ikke et ISA kort?
i nye PC'er er der som regel kun PCI sokler og AGP

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-09-10 18:17

Benytter selv Hp LaserJet 6L på USB med samme kabel (parallel til USB) Det virker fint med XP.
Er du sikker på du i printeropsætning har ændret printerens port fra parallel til USB ?
Du fortæller ikke hvad du benytter af styresystem, men sikkert Vista eller Win7

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-10 18:47

Grow

Win 7

Er du sikker på du i printeropsætning har ændret printerens port fra parallel til USB ?

Nej - hvordan ser jeg det.

PS printeren er 100% død - ingen reaktion whatsoever

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-09-10 22:52

ja i printerens egenskaber under porte, skal der være flueben ved: USB Virtuel Printerport.
Dette forudsætter selvfølgelig at Laserprinteren er opført som printer i styresystemet.
Hvis den slet ikke er opført under printere, så må du begynde for fra med tilslutning af denne.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-09-10 23:52
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-09-10 05:18

lige en lille ting prøv at sætte din comport til 2 helst ikke over 7
vi har flere forskellige centraler mm og da man ikke laver disse 232 med flere på nye computere bruger vi converter det vi har fundet ud af er at når du indsætter en usb enhed kan denne få nummer 32 men det softvare som der ligger i printeren kan ikke tælle så højt og kan derfor ikke tale med commmen

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-09-10 08:13

rotw - min HP LaserJet 6L er en ren parallelprinter, der er ingen RS232 på den.
mvh grow

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-09-10 16:22

nej men igen conventions stik kan give en højere adresse således at de ikke kan snakke sammen også ved parrelel-port

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-10 14:50

Hejsa
JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Det lykkedes at få liv i den gamle HP printer.

Her er hvad jeg gjorde:
Inspireret af granner01 ville jeg bare sætte det omtalte kort i PCen, men jeg opdagede som Klaudi skriver, at det ikke kunne lade sig gøre - forkert sokkel. Som nævt (mit første indlæg) var der til det omtalte kort endnu et printerstik tilsluttet så der var mulighed for 2 udgange. Dette ekstra stik var forbundet til kortet med et hunstik med 26 huller. "Hunstikket på kortet bestod af 26 nåle der nærmest bare "strittede" ud af kortet.
Jeg kiggede så lidt nærmere på motherboardet og i dets manual.
Jeg fandt så nederst på motherboardet til venstre (når PC stå op) et tilsvarende hunstik (26 nåle) of sandelig om ikke der stod LPT. Jeg tilsluttede mit hanstik - først den en vej og så den anden vej) og PLUDSELIG begyndte printeren sgu at knurre og ...... FRYYYYYYYYYDDDDDD, jeg kunne udskrive mit første dokument på den nye PC og (gode gamle) gamle printer.

Altså: Kig godt på motherboardet og se i manualen. Find et eller andet sted med en hel masse nåle, der stritter ud og hvor der stå LPT. Få fat i et device med et stik der passer til nålene og til printeren. Så kører det.
Jeg havde selvfølgelig installeret W7 driveren til printeren.
I skal ha 300 point hver så jeg opetter lige nogle flere spørgsmål.
jeg lader for letheds skyld det spørgsmål stå åbent.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-10 14:56

Øh jeg har lovet for meget. Jeg kan ikke bare oprette spørgsmål til 300. Jeg laver nogen til max og øger.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-10 14:59

Nej nu!!!
Jeg har ikke nok point - har en frygtelig masse Spoint, men de dur åbenbart ikke.

Det ser ud til I må undvære dem - øv

Gætter på I klarer det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 16:23

Glem alt om de point - der er ingen som kan bruge dem til noget.
At du får det til at køre og fortæller hvad du lavede er flot.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-10 18:08

Det er fint at fortælle hvad du gjorde for at få det til at virke, men der er noget med at hvis spørgsmålet annulleres så kan man ikke finde det ved en søgning.

Så derfor, luk det ved at accepterer et svar....