/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
NemID er noget lort?
Fra : Maksimus
Vist : 1786 gange
113 point
Dato : 22-09-10 11:22

Helt ærligt. Som om vi ikke har nok at slæbe rundt på at kort og nøgler og penge, nu skal vi også til at slæbe rundt på et kort mere og hive det frem hver evig eneste gang vi skal i netbanken. Og man kan ikke engang memorisere koden, ligesom man kan memorisere f.eks sit kortnummer osv. Nej man skal hive det op af lommen hver gang og lede efter et unikt nummer. Bvadr.. håber det er et flop som Amanda eller Digital signaturen og snart bliver droppet.

Udover det, så virker det ikke helt endnu. Jeg har skrevet til NemID supporten for over en uge siden, men har intet hørt. Ikke et kvæk. Det lover sørme godt. Endnu et uigennemtænkt tiltag. Det her er dog en af de værste af slagsen.

Hvad syntes i?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-09-10 11:25

SPAM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-10 11:59

Citat
Som om vi ikke har nok at slæbe rundt på at kort og nøgler og penge

Der er da ingen der siger du skal "slæbe" rundt på det....

Du har vel ikke brug for netbank flere gange om dagen (gik du, før netbank blev opfundet, også i bankog posthus flere gange om dagen)

Bevares - det har sine børnesygdomme (som alt andet), men derfra og til at kalde det ubrugeligt, er langt.

Citat
Udover det, så virker det ikke helt endnu.

Hvad virker ikke

PS....

I øvrigt er NemID IKKE en tvang

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-09-10 12:05

Citat
I øvrigt er NemID IKKE en tvang

Det bliver det vel mere eller mindre, når de har gættet sig til at alle kan bruge det vil det koste gebyr at henvende sig personligt i banker, kommuner m.m.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-09-10 12:11

Fungerer udmærket.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 113 point
Dato : 22-09-10 12:26

Du kunne scanne/tage billede dit nemID kort og have liggende på din telefon.
Har du en ældre mobil, kan du selvfølgelig ikke, mem de fleste telefoner idag kan sagtens vide JPG billeder og vupti, så har du dine koder lige ved hånden.

Mennesker har generelt en frygt for nye ting, man skal jo pludselig til at omstille sig.

Men det er jo et frit land vi lever i, De fleste banker har filialer hvor man kan hendvende sig personligt, eller personligt på posthuset med girokort osv.
SKAT og kommunen har da også åbent for personlig henvendelse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 13:10

Ja jeg kan kun gi' dig ret.
Se her.
Citat
http://www.kandu.dk/tip21209.aspx

Citat
Udover det, så virker det ikke helt endnu. Jeg har skrevet til NemID supporten for over en uge siden, men har intet hørt. Ikke et kvæk.

Da det drillede mig ringede jeg til dem og fik en fin hjælp via tlf.
Det kan du jo prøve.
Men noget L*** er det.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 22-09-10 14:01

Det er endnu en begyndelse på Big Brother samfundet ~ jeg er bestemt heller ikke fan af NemId

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-10 14:35

Citat
på Big Brother samfundet

Lad os få noget mere af det....

Menneskeheden kan IKKE tage vare på sig selv.....

Mord, indbrud, overfald, bedrageri, røveri, voldtægt, offentlig svindel osv... er dagligdags overalt i både DK og verden....

menneskeskæbner har ingen værdi (jo i tale)...

AL den sikkerhed man er nødt til at "bygge ind" overalt, er ene og alene pga. ingen kender forskel på dit og mit - enhver er sig selv nærmest....

Selv den hjælp vi yder skal jo helst kunne trækkes fra i skat

Men bare rolig - DET BLIVER MEGET VÆRRE MED TIDEN

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 22-09-10 19:28

Jamen det det var da en god ide. Jeg tager da bare et billede af den og uploader til min email. Så har jeg den overalt ligesom jeg også har gjort med min sikkerhedsnøgle.

Glimrende... tak for det rigtig goe tip. håber dog stadigvæk at det er et flop.

P.s. det er på skats hjemmeside det ikke virker. Jeg er glad for at høre at der er god hjælp at hente telfonisk, for jeg er blevet syltet da jeg skrev til dem. Gad vide hvad de har gjort ved min mail.. har der siddet en med en kop kafe i hånden og tænkt.. gu gider jeg ej.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 22-09-10 19:45

Så !!!!!

Så har jeg taget et fint billede af koderne, så jeg aldrig skal have hånden i lommen igen

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-12-10 10:59

Hej hvad med a t lukke spørgsmålet når du har fået svar?