/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Dør til bagtrappe og plataeu
Fra : taras
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 19-09-10 20:26

På en lejlighed øverst oppe i en etageejendom, må man da rykke døren helt ud til bagtrappen, således at den er lige efter sidste trin ?
Dermed vill jeg kunne inddrage de 2 kvm, som er på afsatsen til at udvide mit køkken, som virkelig trænger til plads. Det plateau er alligevel kun brugt af min lejlighed, og pt. står der en tørretrumbler og en masse værktøj på halvdelen.

Er der noget ulovligt i det, eller er det blot et spørgsmål at få det tilladt af forening/komm?

Takker!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-09-10 21:21

hvis det er en ejerlijlighed du har, skal du nok spørge ejerforeningen. ellers er der ikke noget i vejen for det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-10 21:49

Jeg er ret sikker på, du under alle omstændigheder skal spørge ejer/andelsforeningen, eller udlejer, du ændrer jo størrelse på lejligheden, dvs evt fordelingstal, der kan også være brandkrav mv.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-09-10 06:42

Start med kommunens bygningsinspektorat -de er behjælpelige med udredning og evt ansøgning.

Kommentar
Fra : taras

Dato : 22-09-10 15:39

Uhhh, glemte lige at svare, men tak for jeres henvendelser!

@trimare > Det er en andelslejlighed, men det er jo ligegodt det sammen, selvfølgelig skal foreningen spørges, det giver sig selv.
@vagnr > ikke enig, den del af trappen er jo i forvejen en del af min BBR

... men jeps, det er jo netop brandkrav e.lign. (dvs. er det lovligt) der er mit spørgsmål???

@iham > Jeg smutter en tur forbi Njalsgade i kbh, har alligevel en helt masse andet jeg skal spørge om...
som f.eks. at fjerne skråvæggen (tag) mellem to vindues karnapper, indsætte endnu en karnap i mellemrummet, således at der kommer 3 vindues fag i træk, og jeg får stå højde helt ud til ydermuren... puhhh! ...burde til gengæld give mulighed for at lave tagterrasse oven på karnapperne.