/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Nettet hopper af.
Fra : Kevizz
Vist : 786 gange
41 point
Dato : 18-09-10 14:58

Hej alle.

Jeg har et problem med vores trådløse internet. Vi har i alt 4 computer i huset, og lige min computer hopper af nettet hver 5 min. Hvad sker der lige? Ingen af de andre computere har det problem. Håber der er nogle der kunne hjælpe.

Venligst Kevizz

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 15:28

I opsætning af routeren kan du måske med fordel flytte adressen til en anden en den standard adresse der er tildelt. Den kører sikkert på en adresse som alle dine naboer også kører på og de forstyrrer så måske hinanden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 15:41

Jeg mener faktisk kanal og ikke adresse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-10 19:40

Vista / win7
Højreklik på de to computere nede ved uret og vælg netværks og delingscenter.

Klik på "administration af trådløse netværk."

Er der flere netværk end dit eget så slet dem alle (også dit eget)

Luk administra......................... X

Højreklik på på de to computere og vælg "opret forbindelse til et netværk".
Klik på dit netværk og [opret forbindelse]
Tast din nøgle ind og OK
Husk at sætte [V] i at den skal huske og vælge dit eget netværk som standard.

Som jeg lige husker det - ellers kan Fijala lige rette mig.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 18-09-10 21:00

Desværre men ingen af jeres forslag virker :S Er der andre muligheder?
Ellers mange tak :)

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 18-09-10 22:52

Er der ingen der har nogle ideer??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-10 12:26

Se, nu kender vi jo ikke din routers opsætning. Men det kunne jo tænkes, at du ikke er stærk nok til, at routeren acceptere dig.
Hvis du har sat din router op til at køre med en fast hastighed, og så dine forhold ikke kan holde en god forbindelse med den valgte hastighed, så bliver du hægtet af, indtil dit sgnal bliver acceptabelt igen.

Vælg derfor at køre med AUTO i stedet for en fast hastighed, så vil routeren blot sætte tempoet ned, når du ikke kan følge med.
Der er mange forhold der kan gøre sig gældende, for at dit signal bliver for dårligt.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 28-09-10 17:03

Ok hvordan er det man gør det Severino?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-10 21:39

Tjaaaa, det kunne jeg også godt lide at vide!
Hvis du så lige ville gøre dig den ulejlighed, at fortælle lidt om dit trådløse netværk!
De er jo så forskellige i deres opbygning, at det er umuligt at ramme plet med klap for øjet!

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 29-09-10 15:35

Jeg har en zyxell som er forbundet med en d-link. Skal du også have at vide hvilken type osv.?