/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ventilator sammen med fuga lysdæmper
Fra : ThomasEp
Vist : 2158 gange
40 point
Dato : 18-09-10 09:52

Hej, jeg har installeret en DUKA ventilator hvor den netop har været gået i stykker, men fandt ud af at det bare var styringen, så den er blevet pillet af..
Jeg har prøvet at bruge "0" blå ledning sammen med blå, og brun med brun
der kunne jeg ikke slukke blæseren igen.
prøvede bagefter blå-blå igen og grå-grå.. super tænkte jeg den slukkede...
Men nu eftersom jeg har en lysdæmper til mine spots, fungere min ventilator som en emhætte..
Hva gør jeg for at undgå det?
Jeg har trukket 5 leder kabler over alt io bad, så har rigelig med muligheder

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 18-09-10 10:14

Der skal sættes en ekstra afbryder op, placeret ved lysdæmperen.
Du skal bruge den sorte ledning fra den nye afbryder til ventilator. (grå er fra lysdæmper til spots.)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-10 12:48

Da du jo tager power fra en lydsdæmper kan du ikke få den til at køre på andre måder. Lysdæmperen bestemmer.

Men en ekstra kontakt til ventilatoren kunne gøre tricket.