/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Bodeling
Fra : Nursie
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 17-09-10 16:27

Jeg håber på hjælp, da jeg snart giver op.
Min mand og jeg er separerede fra den 9.juni i år. Han blev boende i huset til 7.august, hvor han havde købt et andet hus.
Huset er mit, jeg står alene på skødet og kreditforeningslånene, men vi har ikke særeje.
Huset er vurderet af en mægler en gang, men min x mener at vurderingen er forkert, da han ikke var tilstede. Nu vil han have det vurderet igen og vil være tilstede - skal jeg give ham adgang til min ejendom?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-10 17:05

Citat
skal jeg give ham adgang til min ejendom?
Hvis du ikke havde særeje, så er ejendommen også din eks mands.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-09-10 17:10

- ja, han skal have adgang. Sørg for at have en bisidder (advokat eller lign.) med så du ikke er alene. Tag evt. din egen ejendomsmægler med til vurderingen, det kunne blive helt spændede; hvis du forstår hvad jeg mener?

Held og lykke med det og dit liv...

God weekend

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 17-09-10 17:14

Jeg forstår bare ikke, hvordan han kan have rettigheder, når han ikke betaler eller hæfter for gælden

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-09-10 17:39

- han hæfter for gælden på lige fod med dig, at han ikke betaler, den må du tage bagefter...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-10 17:41

Hvis din x skal have en del af huset, må han have ret til at finde ud af hvor meget huset er værd, uanset hvem der står på hvilke papirer.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-10 17:45

Hvis ikke du lader din x vurdere huset, vil han blot tro at du har fået foretaget en forkert vurdering, så hvorfor ikke bare lade ham lave en ny vurdering?

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 17-09-10 18:07

Huset er jo vurderet en gang af en mægler vi valgte fælles.
Hæfter han for mit kreditforeningslån?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-10 18:39
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-09-10 18:48

du skal tage din sagfører med på råd så du ikke bliver snydt. det koster en smule, men pengene er givet godt ud i sidste ende. havde jeg gjort det samme da jeg blev skilt, var jeg nok det meste af en halv million rigere idag.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-09-10 19:06

Ja det lyder bestemt som om du skal have professionel hjælp før du gør noget som helst andet.
Ellers bliver du da vist snydt voldsomt. Jeg håber du læser Nordsted1´s indlæg og føler dig inspireret til handling

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 17-09-10 19:22

Jeg har en advokat, hun fatter bare ikke de personlige omkostninger.
Hun siger at skifteretten kun tager sig af fordeling af værdier og at vi ikke har værdier, som gør det nødvendigt at gå i skifteretten, det bliver bare en stor udgift.
Kan min x blive tvunget til at dele boet uden om skifteretten?
Jeg ved vi bliver indkaldt til et forligsmøde, men de har vel ingen magt/ret til at gennemtrumfe en deling.

Kommentar
Fra : Nursie

Dato : 01-12-10 07:55

Hej alle sammen
Tusind tak for alle jeres bidrag.
Sagen går nu videre og min x har ikke adgang til min ejendom, han kan sende en mægler, hvis han vil en ny vurdering.
Sidste nye i sagen er, at han har stævnet mig i fogedretten for at få resten af vores fælles indbo, som han mener er hans - da jeg jo har været så "dum" at betale de faste udgifter og kost, mens han har købt ting til vores hjem. og vi er stadig kun separeret.
Jeg er bange for, at vores lovgivning ikke tager højde for den slags mennesker som min x er, så denne skilsmisse kan blive en laaaaaang historie