/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fjernstyret El Kørestol
Fra : MortenMellemGas
Vist : 1015 gange
300 point
Dato : 16-09-10 21:27

Hej.
Jeg ligger inde med et understel fra en el kørestol.. Nogen der har nogle gode forslag til hvordan man for sådan en sag fjernstyret??

Har brugt meget tid på div. elektronik hjemmesider men synes ikke jeg kan finde noget..

Kørestolen har et 24 volt el net

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11683

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-10 21:29

Brug enheder fra fjernstyrede biler, flyvere m.m.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-10 21:30

Tror enda Lego kan frembringe det du ønsker.

Kommentar
Fra : MortenMellemGas

Dato : 16-09-10 21:45

Enheder fra fjernstyret biler var også det første jeg tænkte og har også set på mange forskellige slags bla. http://teknikken.dk/catalog/product_info.php?cPath=363_71_72&products_id=2525 at købe en sender og modtager er det mindste, men hvordan i al verden får jeg bygget det sammen med en kørestol som kører 24 V ?? som desuden nu styres ved hjælp af et joystik

Ang. det lego halløj hvis det er det der mindstorms du mener hvordan vil du så bære dig ad??

tak for de hurtige svar

Morten

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 08:10

joy stikket kan du styre med disse
1 til højre/ venstre
1 til frem og tilbage
kræver lidt fusk-arbejde, men absolut muligt
http://rc-butik.dk/products.php?producttype=11
sammen med det du selv linker til, er det bare at sætte det sammen

problemet er bare at du skal have en strømforsyning til det???
eller en omformer
http://www.iccom.dk/radio-hobby/Z-R2-billed-data.htm
ellers opret et spørgsmål om at nedsætte spændingen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 08:52
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 08:54
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 08:55

Citat
http://www.gratisimage.dk/image-2BAE_4C931204.jpg

ups

http://www.gratisimage.dk/image-F724_4C9312BB.jpg

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-09-10 10:44

jeg tror ikke serverne fra en fjernstyret bil er stærke nok til så tungt et køretøj. du skal noknærmere over i noget fjernstyring til lastbilkraner.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-10 13:00

Er det ikke kun stolens joystick du behøver fjernmanøvrere ?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-09-10 14:55

Du vil næppe kunne lave noget til fjernstyring af en elektrisk kørestol ef nyrere model, dvs. med elektronisk styring, som der er til joystick. Det skyldes, at der er indbygget en del sikkerhed i systemet, så det kan blokere ved forkert spænding, overgang o.l. Hvis spændingen til den ene motor falder, kan den anden motor ikke køre, dette ville bevirke, at kørestolen ville køre rundt hele tiden. Endvidere er boksen fremstillet til lige det formål, så hvis du skal have fjernstyring på, så skal du tilslutte direkte til motorene og ikke bruge styrboksen. Det vil så nok give dig nogle andre problemer, som fx enten kører motorene med fuld fart, eller ingen fart.

Jeg har tidligere rep. el- ørestole og har 6-7 motorer liggende, samt nogle styrebokse. Jeg har bl.a. bruget et par motorer til båd-ophalerspil på stranden.

Kommentar
Fra : MortenMellemGas

Dato : 17-09-10 17:37

Tak for de mange svar

Faldt lige over dette
http://members.iinet.net.au/~tnpshow/RCLM/advint.htm

http://www.youtube.com/watch?v=l8Wz_OXJfyg

Det er lige præsic denne løsning jeg har brug for her kan man se at han bruger en alm. r/c modtager men de to servoer er erstattet med en "hjemmelavet printplade"

Nogen der ved hvor man kan købe sådan en ?? eller ved hvad man kalder sådan et print

Det er sådan set det sidste jeg skal vide...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-10 18:19

Sikkert en elektroniknørd der selv står for konstruktionen,
nogen hyldevare er det ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-09-10 18:19

Hobbyforretninger er næste skridt.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 21:32

Citat
"hjemmelavet printplade"

Øhhhhhhhhhh
var det et SPØRGSMÅL_____igen

smutter, kan ikke hjælpe med mere
men find lige ud, hvad du IKKE vil have

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 150 point
Dato : 18-09-10 09:18

Er der nogen der kan hjælpe dig, så er det:

Toves Elektronik v/Tove Emilie Juul-Lassen | Erhvervssiden.dk
... på St. Voldgade 7, 8900 Randers. 86430526

Du kan kun kontakte Tove pr. tlf. eller i butikken - Tove bruger ikke EDB!

Godkendelse af svar
Fra : MortenMellemGas

Dato : 18-09-10 09:26

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-09-10 13:05

Selv tak MortenMellemGas