/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvem skal dække mig??
Fra : MathildeP
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 16-09-10 17:53

Jeg har lige været ude for en ret træls ting.

Jeg skulle hurtigt lufte en hund som ikke er min egen. Plejer ikke have problemer med ham, så lukkede ham bare ud i haven (som mange gange før), men lige idag fik han øje på en hund et stykke væk. Han satte efter den, og mig bagefter..

Han bed sig fast i den anden hund, og jeg tog fat i ham for at kunne trække ham væk når han slap. Den anden hund vendte sig så om for at bide den hund jeg holdte, med det resultat at min ene hånd blev godt og grundigt gennemtygget.

Jeg var så ved lægen og blive limet, men tænkte ikke særlig langt ang. anmeldelse osv.

Så er der en der siger til mig at selvfølelig skal den hund jeg havde lukket ud, betale for den anden hunds skader.. Men at den anden hund som bed mig, dens forsikring skal dække mine skader hvis der bliver noget..

Er der nogen der har været ude for noget lignende, eller tilfældigvis ved hvad der er rigtigt??

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-09-10 18:00

Citat
vendte sig så om for at bide den hund jeg holdte, med det resultat at min ene hånd blev godt og grundigt gennemtygget.

så kan du lære

tror den må stå for din egen regning, eller den hund`s ejer
som du luftede

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-09-10 18:01

Citat
hund`s ejer
som du luftede

tror du ved meningen

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 16-09-10 18:03

Hehe.. ja så kan jeg lære det.. Er bare glad for at det ikke var den 11 årige pige der har passet ham den sidste uge der var ude for det..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-09-10 18:10

Citat
at det ikke var den 11 årige pige

ja_ det kunne være gået helt galt.

at blande sig i et hundeslagsmål skal man altså passe på med

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 16-09-10 18:19

Ja det fandt jeg ud af, men havde prøvet på at få fat i ham på et tidspunkt han havde sluppet den. Men det lykkedes ikke. Ville bare være på forkant næste gang han slap den..

Og ja i morgen bliver det sgu nok ejeren der bliver luftet..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 18:47

Du skal få hundens ejer til at melde det til sin hunds ansvarsforsikring, du ved ikke hvad der sker med din hånd, så en evt. skade skal betales af hundens ansvarsforsikring. Det er derfor man har den og den er lovpligtig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-10 19:15

Det er den der bider, som skal ertsatte via dens egen lovpligtige ansvarsforsikring.

Få lige en læge til at kigge på det bid.

Ps. En hund slipper sit bidetag, når du tager fat i bagbenene og trækker dem ud til siderne.
Er det en agresiv hund så sving den rundt og kast den fra dig.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 16-09-10 19:46

Citat
Det er den der bider, som skal ertsatte via dens egen lovpligtige ansvarsforsikring.

Få lige en læge til at kigge på det bid.

Det med at det er den hund der bider der skal dække, er også det jeg fik at vide i første omgang..

Og hånden er der kigget på, desværre ikke af min egen læge, da han havde lukket, men ham tager jeg op til i morgen og får tjekket op på den. Fik de værste sår limet, og fik hånden pakket godt ind. Så nu sidder jeg med fede fingre og et har køleelementer pakket ind i et viskestykke som jeg har på så meget som jeg kan holde til.. Men får nok ikke sovet særlig godt i nat..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 16-09-10 19:58

du kan få flydende lidokain = receptfrit
det lindrer godt på sådanne ting og sager
desværre ikke længe af gangen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 21:15

Og sår fra hunde og menneskebid må ikke lukkes til, der kan gå betændelse i. Der er mange bakterier i både hunde og menneskebid. Så det er en god ide at gå op til din egen læge. Og jeg håber at du får antibiotika.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 16-09-10 22:05

Jeg har fået antibiotika. Men tager stadig til egen læge i morgen.. Nu er det i hvert fald sengetid så jeg kan få sovet på det, og komme op til lægen..

Godt jeg har fri indtil tirsdag..

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-09-10 23:12

Problemet med småskader er, at det er svært at se, om de får større konsekvenser på længere sigt. En meget stor andel af alle ulykker og uheld - også på arbejdspladser - anmeldes aldrig, fordi man er så kortsigtet at tro, at det "nok går over". Det gør det også ofte, og forhåbenntlig også med det bid du fik, men der kan komme komplikationer hen ad vejen, som må tilskrives biddet. Derfor: Det er fint at gå til lægen, men også helt nødvendigt, at lægen nesskriver nogle ord i form af en udtalelse eller henviser dig til en specialist, der kan skrive en kort udredning, som senere kan bruges. Når det er sket, skal du skrive (ambefalet og alm brev) til hundens ejer og tage forbehold for at kræve erstatning, hvis det viser sig at skaden ikke kan ignoreres efter nogen tid. Bed dem om at anmelde det eventuelle krav til deres forsikringsselskab, så har du gjort, hvad du kunne, og så kan du vende tilbage til sagen sener, hvis situaitionen gør det påkrævet.

Ærgerligt med de hunde, vores bedste ven og så så uberegnelige.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-09-10 23:13

PS: Jeg kan godt hjælpe dig med at sætte et rigtig "advokatbrev" sammen, så dit krav kan tages frem senere.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 17-09-10 23:14

Hej Oldboston.

Jeg har tænkt på det med lægen, desværre var der ingen læger der havde tid idag, så fik bare lige en sygeplejerske til at se om det så ud til at være lavet ordentligt. Men har en tid mandag hos en læge til at få lavet en skades anmeldelse.

Har også snakket med min egen forsikring, og de siger at jeg skal få hende til at anmelde at hendes hund har bidt mig. Det sagde jeg også til hende igår, men der svarede hun at det skulle hendes hund ikke dække. Fik så at vide af forsikringen, at hun kunne anmelde at den havde bidt mig, men angive at hun ikke mener at det er hendes forsikring der skal betale. Men så skal hendes forsikring tage kontakt til mig og så skal de tage hensyn til hvad lægen siger om min hånd. Vil hun stadig ikke melde det har jeg den mulighed at ham der ejer den hund som jeg "var ansvarlig" for melder det, og de så finder ud af det med hendes forsikring da der også er skade på hendes hund som skal udredes. Og endelig har jeg muligheden for at politianmelde at hendes hund har bidt mig. Men det er jo en forholdsvis lille by, så mon ikke godt hun kan overtales til at melde det..

Men det korte af det lange er at det er hendes hund der skal dække mig for svie og smerte. Evt senere mén skal dækkes af en ulykkesforsikring, og så vidt jeg forstod så skal hendes forsikring også dække mén hvis man ingen ulykkesforsikring har..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-09-10 06:39

Når man bliver bidt af hunde, er det ikke nok at blive behandlet med antibiotika !!! Der bør følge en vaccination mod stivkrampe med !! Sørg for at få talt med en læge om dét !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-09-10 09:22

Den forklaring du har fået MathildeP, er den rigtige. De to hundeansvarsforsikringer dækker hver i sær den skade som den pgl. hund forvolder.

Kommentar
Fra : wamami

Dato : 23-11-10 13:18

Du husker forhåbentlig at have hunden i snor en anden gang, og ja det er bidehundens forsikring der skal betale for din skade