/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad kan jeg gøre (pagerror)
Fra : Carra
Vist : 241 gange
90 point
Dato : 08-05-03 00:35

Visse billeder/reklamer vises ikke på min skærm, når jeg er på nettet. I stedet står det berømte (i) og at siden ikke kan vises. Jeg har på et tidspunkt scannet min computer med Ad-watch, og jeg tror det er sket efter denne scanning. Det skal siges at de fleste billeder vises. Er det min computer/browser eller er det serveren den er gal med.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-05-03 01:11

prøv at re-installere IE6. Hvis det ikke hjælper må du prøve at genplacere noget af det du har slettet med Ad-watch (som du selvfølgelig har en back-up på)
m v h
HC

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 08-05-03 02:13

Jeg har prøvet at re-installere IE6, og jeg genoprettede filerne jeg slettede, men det hjælper ikke. Jeg synes det er underligt, da langt de fleste billeder vises

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-03 10:25
Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-05-03 10:48

Har du prøvet en Systemgendannelse (Start ->Programmer ->Tilbehør ->Systemværktøjer ->Systemgendannelse)
og sæt dit gendannelsestidspunkt til en dag eller 2 før du kørte Ad-watch første gang.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-05-03 17:19

hej !
bruger du xp home/pro ???

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 08-05-03 19:34

XP pro

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-05-03 20:08

ok så skriv i kør i menuen start:
sfc /scannow <--tjækker system-filer
eller kan du skrive ved at kopier følgene,sæt ind i kør
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
men du siger du har reindstalleret ie6 men måske ikke den her måde ?

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 14-05-03 12:00

Det virker stadig ikke, går jeg ind under egenskaber til et billede, der ikke vises, skriver computeren:

Protokol ukendt eller httm
Type ikke tilgængelig

Nogle steder vises pagerror symbolet andre steder det lille røde kryds, hvor et billede skulle have været.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 14-05-03 13:22

Hej

De "billeder" du ikke ser, tror du ikke det er "Reklame-bannere" og tilsvarende reklame ?

For så er det sandsynligvis din installation af "Ad-watch" der har forårsaget problemet. Ja et problem er det vel egentlig ikke - for det er det "Ad-watch" skal gøre - blandt andet.

Så vidt jeg lige ved, er "Ad-watch" en del af Ad-aware??? Og så skal du nok enten ind i konfigurationen af denne og rette der, eller simpelt hen have den afinstalleret.

Enkelte af disse programmer, kræver at man "sætter indstillingerne tilbage til standard" inde de afinstalleres, ellers bliver de ved med at blokkerer.

Når du får en Page error (Siden kan ikke vises" skyldes det, at reklamen er sat ind på siden via en "iframe", hvilket i praksis vil sige, at man "importere" en anden siden ind på den pågaældende side. Når denne så bliver spæret - ja så kan den jo ikke vises.

mvh

BenKvist

ps. Jeg tror IKKE umiddelbart på, at nogen som helst form for "genetablering" af windows eller browser vil hjælpe. Men det kan være der er andre steder man "kan rode" med lidt kode...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 14:35

Jeg ved ikke om du har lavet om på dine indstillinger i funktioner>internet indstillinger>avanceret,hvis du har det så prøv at trykke på gendan standarter.
Prøv også programmer>nulstil webindstillinger lige ved siden af.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 14:54

Det er også vigtigt at din tempory internet files cache har en rimelig størelse,og om at din browser tjekker om den side du går ind på er blevet opdateret siden du var inde på den sidst.Bare et tip.

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 14-05-03 16:39

Benkvist du har fanget problemet. Men jeg har prøvet at afinstallere Ad-aware uden at gendanne standarder. Kan jeg stadig nå det?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 14-05-03 18:52

Hej Carra

Jeg har ikke prøvet det, men det hjælper måske at geninstallere Ad-aware, og så gøre det. For derefter at afinstallerer. Men det er altså med forbehold, da jeg som sagt ikke har prøvet det. Du skal nok anvende samme version som du havde installeret tidligere.

BenKvist

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 18:52

Jeg kører IE6 lige nu er der en side du kan henvise til, så vil jeg se om den er synlig.
Emesen.

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 14-05-03 19:49

På denne side er eksempelvis banneret til højre ikke muligt at se

http://liverpool.rivals.net/default.asp?sid=890

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 14-05-03 19:49

På denne side er eksempelvis banneret øverst til højre ikke muligt at se

http://liverpool.rivals.net/default.asp?sid=890

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 20:04

1. click here win £1 million (blinkende reklame)
2. dette er et almindeligt stillestående link .gif (hos mig)
Jeg har surfet lidt på dette site, og det virker ganske almindeligt.
Så det må altså være hos dig det er galt.
Emesen.
PS. Der er rigtig mange popup/kørende reklamer så det er nok din Ad-watch som jo måske virker.

Kommentar
Fra : Carra

Dato : 14-05-03 20:24

Min Ad-watch virker åbenbart selvom den er afinstalleret. Er der ingenting at gøre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 20:28

Hvis du genindstallerer Ad-watch kan den vel deaktiveres eller gøres "mild"
Emesen.