/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvilke syv ?
Fra : CharlotS
Vist : 497 gange
80 point
Dato : 14-09-10 18:38

Hvilke syv lande er det der ikke har indført logning af ip ?

Citat
CEPOS: Afskaf teleselskabernes logning
Overvågning er fiasko, mener borgerlig tænketank. Den er dyr i drift, og har været ineffektiv.

(det=logning af ip)
- Når der nu er syv EU-lande, der ikke har implementeret det, og der er så mange problemer, som bliver diskuteret rundt omkring i Europa, så mener jeg godt, at Danmark kan suspendere direktivet, siger Jacob Mchangama til Mobils søstermagsin ComON.

kilde: http://www.mobil.nu/nyheder/CEPOS-Afskaf-teleselskabernes-logning-1.365969.html

Muligvis *Tyskland ???

Citat
EU's logningsdirektiv skal undersøges

(..)den nylige dom i Tyskland, hvor landets forfatningsdomstol kendte den tyske udgave af logningsbekendtgørelsen ulovlig.

http://newz.dk/eu-s-logningsdirektiv-skal-undersoeges

Håber at I kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 80 point
Dato : 14-09-10 19:38

Med hvad ?

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 14-09-10 22:58

Ja det må du nok sige Teol Jeg prøver at skaffe lidt indsigt i hvordan den forskellige lovgivning og diskurs giver sig udslag i andre lande, herunder hvilke andre der ikke er så skrappe i indførelsen som i Danmark, hvilke, hvorfor og hvordan. Jeg har opdaget at der er stor forskelle, men har ikke nogen stor indsigt.

Har selv lige fundet en anden artikel af den meget begavede Jacob Mchangama fra Cepos, der står lidt…

’’Disse mange forhold har medført, at syv EU-lande inklusiv Sverige har undladt at implementere direktivet på trods af forpligtelsen dertil. Norge, der som EØS medlem ofte implementerer EU-ret, har også afvist implementering. Endvidere har bl.a. den tyske forfatningsdomstol erklæret den tyske implementering forfarfatningsstridig.’’

Kilde: http://mchangama.blogs.berlingske.dk/2010/07/21/skrot-logningsbekendtg%C3%B8relsen/

Artiklen er faktisk rigtig god i hele sin længde, den gav mig en rigtig god indføring i vigtige emner, hvis man interesserer sig for internettet. Læs den det er god læsning!

Så det er måske hjælp til at afdække området og få lidt større indsigt, finde nogle links etc. Men selvfølgelig spørgsmålet var: Hvilke syv lande det er der ikke er så skrappe som dk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 10:12
Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 16-09-10 16:33

Jeg kan vist ikke komme svaret nærmere end som så. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 16-09-10 16:33

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-10 20:32

Husk lige eu biblioteket, se link