/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil der ringer som en fastnet??
Fra : Hoegh
Vist : 4311 gange
100 point
Dato : 14-09-10 11:10

Hej

Som overskriften fortæller søger jeg en mobil der ringer som en fastnet. Og hvad betyder det så? Jo jeg oplever ofte, at jeg ikke hører mobilen ringe, når jeg er på min hjemmeadresse, da jeg ikke hele tiden har mobilen på mig, når jeg er hjemme. Det betyder at jeg har mange ubesvarede opkald, når jeg lige har været i den anden ende af huset i nogle timer. Det jeg søger er altså en enhed, det kan kommunikere med min mobiltelefon, når jeg er hjemme, og ringe f.eks. 2 steder i huset, som det fungerede med de gamle fastnettelefoner (hvis nogen kan huske hvad det er Forstår i pointen?

Findes sådan noget? Jeg aner ikke hvad jeg skal taste på Google for at finde frem til et sådant produkt. Måske nogen derude kan hjælpe....

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-09-10 11:21

TDC har garanteret en løsning...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-09-10 12:06
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-09-10 12:08

Eller her.
Nr. 2 er der næsten syntes jeg. Sådan sagde vores fastnet i sin tid.
http://www.ringetonergratis.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-10 12:16

Så må løsningen være viderestilling??

Tager du ikke din mobil, viderestilles opkaldet til din fastnet

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=opkald+til+mobil%2Bviderestille+til+fastnet&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a86ddd8347415449

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 14-09-10 12:33

Nej det med at ringe flere steder i huset findes ikke fra en mobil.
Vi løste problemet med en mobil med bluetooth og en øresnegl.
Så kan du gå rundt i huset og i haven som det passer dig og besvare evt. opkald.
Når du så slænger dig i sofaen foran tv med mobilen ved din side kan du tage øresneglen ud.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-09-10 12:33

hvad med at droppe det ene tlf nummer. Og så få det samme nummer på både fastnet og mobiltelefon? det kan jeg se telenor reklamer med i øjeblikket til erhvervskunder. Du kan selv bestemme hvilket nummer der bliver.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-09-10 12:50

- jeg tror ikke at Høgh har fastnet... ellers ville viderestilling jo være indlysende.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-09-10 13:10

.. ok hvis han ikke har fastnet.. så kan han heller ikke viderestille det.. så muligheden er stadig at have samme nummer på fastnet og mobil. Hvorved det så vil ringe begge steder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-10 13:33

Det ser da ud til, at man godt kan viderestille fra en mobil til en anden???

http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnementer/services/viderstilling/index.aspx

Dette er bare et tilfældigt link

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-09-10 14:06

- altså snaptil, du foreslår at Høgh M/K anskaffer et fastnetnummer og Nordsted foreslår en ekstra mobil! Det der er brug for, som jeg læser spørgsmålet, er et par ekstra "klokker" der ringer når der er opkald til mobilen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-10 14:10

Stouenberg, vi har skam mange løsningsmodeller, men mon ikke Hoegh snart kommer og fortælle os hvordan dette skal forståes

Citat
Det jeg søger er altså en enhed, det kan kommunikere med min mobiltelefon, når jeg er hjemme,

Men det skulle ikke undre mig, om du har ret

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 14-09-10 15:05

Hej Hoegh
Det må være noget i denne retning du efterspørger:
http://www.hjemmealarmer.dk/telefonklokke-med-hvid-blinkende-signallampe-p-774.html
mvh
Janus

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 14-09-10 15:35

Ubesvarede    2
- Besvarede    32
- Annullerede    32
- Slettede    0
Ialt    66

50% chance

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-09-10 16:14

Du kan optage lyden fra en fastnet telefon med din mobil og anvende den som ringetone.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-10 16:28

Citat
Vi løste problemet med en mobil med bluetooth og en øresnegl

Min erfaring med blåtand er max 10 m, går man omkring et hjørne kommer det også til at knibe.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-09-10 19:37

Det du leder efter er Due-Mobil og evt. en GSM-Fastnet boks.
Med andre ord 2 SIM-kort der har samme telefon nr.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-09-10 05:20

findes der ikke en form for 'vibrator'
man kan have i nærheden af moppe-drengen
og som begynder at vibrere når der kaldes til telefonen
skift vibrator delen ud med en højtaler

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-10 15:47

Citat
findes der ikke en form for 'vibrator'

THansen havde engang en masse dingel-dangel, farvede covers m.m. til mobiltelefoner, deribandt netop en sådan vibrator.....indbygget i kuglepenne og andet, men de har det ikke mere.

Jeg ved sgu ikke hvem der fører de dimser i dag.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-09-10 16:47

Citat
Jeg ved sgu ikke hvem der fører de dimser i dag.

de var meget populære for mange år siden
-----
mon denne kunne bruges

http://www.lovehoney.co.uk/product.cfm?p=2216
http://www.vedmia.dk/shop/mobil-aktiveret-vibrator-309p.html

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-09-10 11:00

Hej Alle

Sikke mange spændende bud på mit spørgsmål (som ventet var svær at kommunikere), men altså - det er Stouenberg der er på rette spor. Jeg skal hverken have vibrator eller fastnet, jeg vil som Stouenberg formulerer det, bare gerne have et par ekstra klokker der ringer, når min mobil ringer. Jeg søger en enhed som jeg kan sætte op i mit hus evt. flere steder, som virker på samme måde som en trådløs ringeklokke. Altså når min mobil ringer, skal klokken modtage signal om dette og "larme".

Er I med nu? Ellers må jeg prøve med en anden formulering

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-09-10 16:09

Så skal du måske ud i noget med noget bluetooth. Så kan du 'parre' det med din mobil og så rigner den ikke hvis der er et andet apparat der rammer den frekvens den bruger. Mener dog at Bluetooth 2 er begrænset med en ca rækkevidde på 2 meter.
Om et sådant ststem findes ved jeg dog ikke.