/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hvor bliver min lyd af?
Fra : spimmer
Vist : 669 gange
500 point
Dato : 13-09-10 16:53

Hej.
Jeg har installeret Windows 7 Ultimate. Umiddelbart efter installationen kom lyden gennem højttalerne, som de plejer. Efter at computeren har været tændt og slukket nogen gange, så er lyden væk!
Det er 2. gang, jeg installerer Windows 7 - sidste gang var det samme cirkus.
Ledninger og stik er kontrolleret - de er OK. Driveren er opdateret - her var heller ikke noget at komme efter.
Hvad kan problemet være? Er mit Lydkort i udo? Eller er det mine højttalere?
Hjælp mig!
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-09-10 17:56

bærbar....

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 18:09

Nej - Stationær.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 18:23

Er det onboard lydkort eller et lydkort du selv har sat i? det kan konflikte

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 18:25

Hov der manglede lige: slå onboard fra i Bios hvis du ikke bruger det

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-09-10 18:28

Intet kommer af ingenting, intet bliver til ingenting, så hvis ikke lyden er kommet ud af højtaleren, ligger den sikkert i en stor bunke bag ved computeren, pas på, det kan godt larme meget hvis man kommer til at frigive det hele på én gang...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-09-10 18:43

start
højreklik på denne komputer
administrer
enhedshåndtering/
eller log??

se efter anmærkninger/ gule afmærkninger

http://www.gratisimage.dk/image-FB00_4C8E56B2.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 19:01

tilføjelse til spam-free's indlæg

hvis der er gule anmærkninger ved lydkort i enhedshåndtering, så højreklik på dem og vælg fjern,
genstart herefter pc, nu skulle den gerne finde drivere der virker,
eller du kan vælge at prøve at opdaterer driverne ved at klikke på opdater...

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 19:55

Det er et onboard lydkort.
spimmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 19:57

Så er der jo kun et lydkort, har du så prøvet nogle af de forslag der er kommet ????

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 19:59

Ingen gule spørgsmålstegn.
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 20:00

Ja alle forslag er prøvet!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 20:03

Så er der jo den mulighed at højtalerne ikke virker, grønt stik i grønt på pc?

prøv evt at tage stik ud, tænd ht og skru op, berør stikket helt yderst på spidsen,
med en bar finger, så skulle ht gerne brumme

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 20:09

Ja så brummer højttalerne. Men ellers ingen lyd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 20:09

Har du prøvet at højreklikke på den lille ht ned ved siden af uret og
vælge Afspilnings enheder, i vinduet der åbner vælger du Højtalere

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 20:19

Godt forsøg, men ingen gevinst.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 13-09-10 20:27

Så må det jo være lydkortet der er gået til de evige pc-stumpers mark
hvis stikket sidder rigtigt i pc og er trykket helt i og det stadig ikke siger noget

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 13-09-10 20:36

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-09-10 20:43

Velbekommen, var det lige det sidste tryk eller hwa'???

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-09-10 06:59

Ja.