/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express problemer
Fra : efaldk
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 13-09-10 10:36

Jeg har igennem et stykke tid haft nogle problemer, når jeg sender e-mails fra min Outlook Express.
Èn af mine venner klager over at mine mails er forsinkede. Tit kan der gå op til 12 timer fra den er afsendt, til han modtager min mail. Hvorfor er den så længe undervejs? I mappen med "sendt post " ser det ud som om, den bliver sendt i samme sekund, jeg klikker på "send".
Jeg har prøvet at kigge på mine indstillinger, men så vidt jeg kan se er der ikke unormalt her. Tidligere har en anden bekendt klaget over, at hun aldrig modtog de mails, jeg sendte fra min Outlook-adresse. Det skabte så mange misforståelser, at jeg var nødt til at sende mails fra en yahoo-adresse og her vvar der ingen problemer. Hun checkede om jeg ved en fejl var havnet på listen over "blokerede brugere", men det var jeg ikke!
Er der nogen der kan give en forklaring. På forhånd tak!

efaldk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-09-10 10:40

Til at starte med.
Har du automatisk send/modtag ???
Eller har du kun at der bliver tjekket idet du starter outlook express.
Man kan reelt indstille det således at det kun checker for mail 1 gang idet du starter outlook - så bliver der kørt en send modtag.

Hvis ikke den kører automatisk - så sker dette ikke førend næste gang du åbner outlook!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-09-10 11:03

Hvad med din udbakke, er den også tom med det samme???
Hos hvem har du mail hos?

du kan evt. følge din afsendelse af mail ved at trykke på "send/hent mail" eller "synkroniser" alt efter hvad det hedder hos dig.

Kommentar
Fra : efaldk

Dato : 14-09-10 10:04

Hej Peque.

Tak for svaret, men det ser ud som om Outlook allerede er indstillet til at sende straks.

Kommentar
Fra : efaldk

Dato : 14-09-10 10:09

Hej Snaptil.

Tak for svaret. Udbakken ser ud til at være tømt med det samme. Min udbyder er Telenor. Deres support mente, at jeg var havnet i et spamregister og at der derfor kom forsinkelser. Det viste sig dog ikke at være tilfældet.
Har prøvet at trykke "send/hent mail" men skræmbilledet forsvinder i løbet af en brøkdel af et sekund, så jeg kan ikke nå at læse hvad der står???

VH
efaldk