/ Forside/ Teknologi / Udvikling / XML / Spørgsmål
10  Angband 26
Office Open xml-filen kan ikke åbnes
Fra : Dizzy500
Vist : 1331 gange
40 point
Dato : 12-09-10 10:35

Sidder med en Windows Vista maskine, hvor der er blevet foretaget gentagne formateringer ved en rekonstruering. Ulykkeligvis var der filer, som der ikke blev taget backup af. Ved hjælp af Easy Data Recovery software er det lykkedes mig at rekonstruere rigtig mange word og jpg filer. Problemet er at jeg med word filerne støder på fejlmeddelsen Office Open xml-filen kan ikke åbnes. Detaljer: dokumentet er beskadiget. Jeg har forsøgt med mange af de gode forslag som findes på nettet incl. dem som Microsoft selv foreslår: forsøgt at åbne i Wordpad, Notepad, Open office, indsætte tekst som kædet dokument og nu til sidst rådet om at omdøbe .docx filerne til zip filer. Navnet kan jeg ændre men ikke filens type. Hvad gør jeg forkert ?
Er der nogen derude som har gode råd så vil jeg gerne modtage dem.

mvh

Tue Villebro

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-09-10 12:52

Har du forsøget geninstallation af open office?

Har du forsøgt at åbne de gendannede filer på en anden PC ?

Vh ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 13:17

De xml-filer er næppe worddokumenter....

Hvad siger Notepad...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-10 14:21

Er bange for at de filer du har gendannet er blevet overskrevet,
så kan du ikke bruge dem til noget som helst,
det er ren nonsens der står i dem hvis du f.eks. prøver at
åbne en af dem i Notesblok som refi foreslår

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 12-09-10 14:41

Citat
dokumentet er beskadiget.

en melding der meget tit kommer
når du genskaber filer især tekst baserede filer.

et er at programmet kan finde dem
en anden ting er at få et program til at læse dem.

som der er skrevet? så er filen sikkert blevet overskrevet
indtil flere gange, og kan du åbne den-m
får du kun nuller og firkanter frem

jeg har brugt dette til at genskabe andre media filer
med rimelig succes, ved så ikke om det klarer dit behov
http://www.realconvert.com/MediaFixer/index.htm

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 40 point
Dato : 12-09-10 16:55

Klaudi har nok ret i at filerne er blevet overskrevet, derfor er rådet om at ændre fra docx til zip det bedste råd da man nogen gange kan være heldig at selve tekstdelen ikke er beskadiget.
Grunden til du ikke kan ændre filtypen er at du ikke får vist filendelser for kendte filtyper

Når du er inde i mappen hvor filen ligger gør du sådan her:
tryk på alt --> klik på menuen funktioner --> mappeindstillinger --> fanen vis --> fjern hak i skjul filtypenavne for kendte filtyper

der vil jo så være fejl i zipfilen men med lidt held er det ikke filerne med tekst den er gal med

@ Benjamin.Hansen: Hvad skulle det hjælpe at installere openoffice.org, den er da ikke bedre til at åbne et ødelagt arkiv end word er

Godkendelse af svar
Fra : Dizzy500

Dato : 12-09-10 19:49

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det var den hjælp jeg havde brug for, men desværre efterlader det mig lige tomhændet idet zip filerne er ugyldige eller beskadigede, når jeg forsøger at pakke dem ud. Har lige fundet et program der hedder Recovery for Word. Dette program oversatte filerne til rtf filer. En af dem blev læselige men ikke noget der ligner den oprindelige brødtekst. Jeg er stadig lidt i vildrede, men må nok acceptere at de word filer ikke kan reddes. Har du andre ideer er du meget velkommen til at skrive.

Mvh

Tue Villebro

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-09-10 20:36

Citat
zip filerne er ugyldige eller beskadigede

jeps, ideen er at du åbner arkivet og trækker enkeltfilerne ud (dem af dem der ikke er beskadiget)
Og så krydser man fingre for at de filer med brødteksten ikke fejler noget.
mener at filen hedder document.xml

filen kan så åbnes i f.eks din browser og teksten kopieres derfra