/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvordan ligger man sælgten ud på nettet
Fra : thoustrup
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 10-09-10 16:22

Jeg har fået anbefalet Legacy 7.4, som værende et godt program, og det giver jeg dem ret i, men hvor ligger man slægten ud på nettet, jeg forsøgt mig frem, men uden hel, den gemmer på computeren i stedet. Jeg har betalt for udvidet program.

mvh
Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-09-10 16:59

Du opretter en side, som jeg kan forstå du har gjort ved programmet Legacy. Derefter skal du kontakte en udbyder, hvor du kan oploade dine filer, som Legacy har lavet. F.eks. bruger jeg www.one.com webhotel,som jeg er meget tilfreds med. Det er ikke så dyrt, ca 150 kr. om året. Man kan også finde webudbyder, der er gratis, f. eks. mit fibernet, der også tilbyder webhotel og mailkonto m.m. Men du skal finde nogen, der tilbyder at du kan oprette en hjemmeside, hvorefter du sender dine filer til udbyderen over nettet.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 13-09-10 15:02

Citat
men uden hel, den gemmer på computeren i stedet

som skrevet, skal du have en hjemmeside
før du kan lægge det på nettet
-------
kan du ikke bare ligge det på en 'blog' det er gratis
https://www.blogger.com/start?hl=da
http://co108w.col108.mail.live.com/default.aspx?rru=home&livecom=1

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 13-09-10 15:53

Jeg havde først troet at Legasy, var en side til nettet, hvilket jeg hurtigt fandt ud af det ikke var, øv, det med at få en hjemmeside, er vel ikke ensbetydende med at man skal selv opbygge den med udseende og med "koder" eller hvad det nu end hedder, når man skal bygge en side op?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-09-10 19:50

Jeg har selv lagt mit slægttræ ud på nettet. Legacy laver en side selv, som den gemmer i en mappe under Legacy stien. Der kan du se programmet har lavet en stor mængde små filer, som er styret af programmet. Man skal blot have adgang til et webhotel eller have et domæne. Du er nødt til at have kontakt til nogen, der tilbyder hjemmesider, hvor du kan uploade filerne. Men det er meget nemt. Dem der udbyde hjemmesider, har også et program, man kan bruge til at overføre filerne med. Man gør det blot ved at trække filerne over med musen. Hvis du vælger at bruge one.com som jeg har gjort, vil du kunne få online support gennem tekst, hvis du ikke kan finde ud af det. De er meget flinke og forstående. Den eneste kode du skal bruge, er den der skal til for åbne din personlige adgang til din hjemmeside

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 14-09-10 08:25

Hej toustrup

Når du nu har Legacy, kan du da bare benytte deres Forum, der vil du få svar på alle dine problemer angående en ny hjemmeside, har selv Legacy, og har fået mange gode svar på min spørgsmål, der er intet spørgsmål for dumt, så prøv det.

Hilsen Påsse