/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mail, - på en HTC Touch (Cruise)
Fra : tipini
Vist : 1127 gange
50 point
Dato : 10-09-10 12:48

hej. Jeg kan simpelt hen ikke finde ud af det! Er der nogen der har en tilsvarende telefon, så vil jeg meget gerne have hjælp. Har prøvet med telenors opsætning. Bruger hotmail og outlook
Tina

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 10-09-10 20:02

Så vidt jeg husker, så kører en Touch med Windows Mobile OS...
Har du installeret Windows Mobile Device Center 6.1 på din computer ??? Ellers så gør det..

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/microsoft/device-center-download.mspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 15:53

Det er ikke den samme telefon jeg har - men der er samme styresystem på min telefon bare en lidt nyere udgave, nemlig Windows Mobile 6.1 på din og 6.5 på min.
På min var det hele klar til at bruge, bare logge ind på Windows Live og så er den klar, i menuen vælger jeg E-mail og går ned og klikker på Hotmail og i Hotmail menuen kan jeg så gå videre til Send og modtag - Ny eller Videresend, alle de funktioner som vi kender fra mail programmer.
Har du Windows Live på din telefon? Jeg ved ikke om det er nødvendig men det er nemt
http://windowslivemobile.msn.com/homepage.aspx?lang=da-dk

Måske du vil hellere bruge Outlook til mails fortæl lidt mere om hvad du ønsker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 15:59

Du skal ikke bruge Telenors opsætning til Hotmail, brug Hotmails opsætning i stedet ;-:
http://www.kandu.dk/Tip19335.aspx det er hvis du vil bruge Outlook, med Windows Live går det helt af sig selv.
Så fortæl hvilken program du vil bruge, så vil jeg forsøge at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 16:24

Citat
De fleste nyere mobiler er forberedt for Windows Live Hotmail. Og så er det super nemt at installere. Du følger blot den guide, der allerede ligger i mobilen. Du kan selvfølgelig også bruge Hotmail via browseren.
citatet er fra Telenors side:
http://opdagelse.telenor.dk/Hold-kontakten/E-mail-pa-mobilen/Muligheder/

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 17:06

jo jeg kan for så vidt komme på min hotmail via windows live, men jeg vil ikke være synlig på messenger, for vælter alt muligt sikdt ind. og jeg vil se mine mails via den nederste menu på telefonen -(den kommer lige efter sms ikonet) . her har jeg på en eller anden måde fået lagt noget outlook og en telenor mail ind. de virker ikke, og jeg kan ikke slette dem. jeg vil også kunne bestemme hvornår telefonen går online og henter mails, så jeg ikke risikerer en stor data regning.
tina

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 17:08

og nu siger den: ku ikke finde serveren, du prøvede at gå til adressen http:/mid.live.com/terms.asp, men den er for øjeblikket ikke tilgængelig...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 18:33

For det første kan du vælge hvad "alt mulig skidt som kan vælte ind" fra i Indstillinger og det gør du nemmest på computeren, det virker altid på Messenger uanset hvor du bruger den.
for det andet behøver du ikke logge på Messenger for at læse eller sende mails, har du ikke en E-mail ikon på telefonens skrivebord/forside? Brug den og vælg Hotmail i menuen

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 20:52

der er lidt hul igennem, men den indlæser gamle mails som jeg har slettet for en uge siden, og der er 62 ulæste selvom jeg kun har 2 ulæste mails
tina

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 21:14

og når jeg så sender en mail til mig selv, kommer den ikke igennem,- får fejl: serveren returnerede følgende fejlmeddelelse: relay access denied

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 21:23

nu er det lykkedes mig kun at få vist de sidste 4 mails. hvad gør jeg fremover når jeg vil læse /hente mails? skal jeg aktivt gøre noget eller sker det automatisk? kan jeg slå det fra naar jeg er i udlandet?
tina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 22:05

Citat
skal jeg aktivt gøre noget eller sker det automatisk?
det kommer lidt an på hvordan du gør, det har jeg ikke helt fundet ud af endnu, når jeg klikker på E-mail som er vist med en ikon på skrivebordet, så kommer jeg ind i en menu hvor jeg kan vælge om jeg vil bruge Beskeder (det er SMS og MMS) eller Outlook eller Hotmail, jeg vælger hotmail og den viser mails fra sidste gang jeg var på, i menuen nederst kan jeg klikke på Send og modtag og først der går programmet på internettet og henter de nyeste mails, alle min mails vises også den som er flere år gamle, jeg har valgt at lade programmet huske min adgangs kode så logind foregår automatisk.
Har du en ikon på skrivebordet som hedder E-mail og har du de samme muligheder at vælge mellem?
Du har stadig ikke fortalt hvilken program som det lykkedes at hente mails med
du kan slå dine forbindelser til og fra med Communication Manager, så JA du kan slå internettet fra i udlandet

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 11-09-10 22:17

jeg bruger hotmail. bagefter skal jeg lave adgang til min arbejdsmail som er via outlook

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 08:36

Citat
jeg bruger hotmail
det gør jeg også - og jeg bruger 5-6 forskellige programmer til læse og skrive hotmail afhængdig af hvad der er på den computer eller telefon jeg har tændt.
hotmail er en mail-tjeneste som du skal have mindst et program for at bruge, hvilken program bruger du på telefonen og har du andre programmer som kan bruges til din hotmail?
Mit tip som der er link til i det tredie indlæg, viser hvordan du får hotmail i Oulook, hvad med at koncentrere indstatsen i Outlook nu du skal have en mail mere med i netop det program?
Du bliver altså nødt til at afsløre hvilken program du bruger til din hotmail, ellers er det umuligt at hjælpe.
Kunne du lige skrive om det har interesse med både hotmail og arbejds mail i Outlook?

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 12-09-10 13:13

hej. jeg vil helst ikke blande arbejdsmail sammen med private mail. private mails er i min hotmail. arbejdsmails er i outlook (som jeg har vpn adgang til via min hjemmelaptop). Kan dog også accesse min outlook via en web-access. Hotmail ser ud til at fungere næsten ok nu. jeg tror resten er "brugerfejl"...
Tina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 16:55

Godt du har fået det til at fungere Hotmail og Messenger fungerer fint hos mig

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 12-09-10 20:23

jo, jeg mangler altså stadig at sætte outlook op...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-10 16:56

Det burde ikke give problemer at sætte Outlook op, du har din firma e-mail adresse og kodeord og så gør bare som du gør når du sætter mail op computeren, men husk af udgående server skal være din udbyders server altså i dit tilfælde Telenor:
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/email-og-hjemmeside/index.aspx

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 14-09-10 09:27

nej, - så nemt er det desværre ikke. Jeg kan jo heller ikke bare logge mig på fra en hvilken som helst computer uden vpn. og web-access giver ihvertfald på pc'en en sikkerheds warning