/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP mistet word fil :(
Fra : ivanovic1
Vist : 1303 gange
100 point
Dato : 09-09-10 18:55

Hej Ale,

Jeg har mistet en word fil på følgende måde, ved ikke hvor den er.

- Jeg har windows email, modtager en email med en vedhæftet word fil
- Herefter åbner jeg og arbejder med filen og gemmer løbende. Jeg gemmer bare ved at trykke på gem knappen, gemmer på intet tidspunkt som gem som.
- Lukker word ned
- Kan ikke finde filen

Nogle der kan hjælpe det er super vigtigt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-10 18:56

Den ligger stadig i som vedhæftet i emailen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 18:57

Det er jo ikke vedhæftet fil. Det er en email jeg har modtaget med word fil

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 18:57

Og har forsøgt at åbne filen fra emailen så er det det gamle den åbner dvs. den uredigerede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-10 19:00

Citat
Jeg har windows email, modtager en email med en vedhæftet word fil

Det er da ellers det du skriver at du har.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-10 19:01

Hvilken Word har du (2007 - 2010 eller...)? kan du huske fil navn? Prøv at åbne Word > File og prøv at åbne Recent...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:01

åben WORDS = åben/ gennemse - sidste dokument

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-09-10 19:02

Men når man i en vedhæftet word fil klikker på Gem vil programmet automatisk åbne Gem Som fordi du jo ikke kan sidde og redigere i en wedhæftning. Der skal gemmes et andet sted.

Prøv at søg på pcen efter det navn som vedhæftningen har

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:03

Jeg har søgt efter fil navnet på pcen uden held. Jeg har set efter sidste dokument i word uden held. Tror den ligger som temp et sted, men ved ikke hvor? Håber på en eller anden kan hjælpe

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:04

har word 2007

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:04

Citat
gemmer på intet tidspunkt som gem som

den skulle stadig kunne findes gennem
åben/ gennemse - sidste dokument

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:06

ja det burde den men det gør den altså ikke :( jeg har styr på pc, altså bortset fra denne mega idiotiske ting. Så når jeg skriver den ikke er der så er den der ikke under åben gennemse mv.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:07

C:\Documents and Settings\Administrator
?
lokale indstillinger/ temp
led selv videre derfra
du skal kunne se skjulte mapper

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:10

jeg har windows vista hvordan kommer jeg ind der hvor temp filerne ligger?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:10

Citat
jeg har styr på pc, altså bortset fra denne mega idiotiske ting. Så når jeg skriver den ikke er der så er den der ikke under åben gennemse mv.

kan sgi da ikke gøre for at der kommer flere gode foreslag
der handler om samme

har du ikke GEMT SOM, arbejder du stadig på
filen du havde åbnet = fra din mail = altså burde den være DER
men prøv dine TEMP filer, eller er du PÅ DEN.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:11

Hvor kan jeg se mine temp filer? Har Vista

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:11

Citat
eg har windows vista hvordan kommer jeg ind der hvor temp filerne ligger?

C:\Documents and Settings\Administrator
?
lokale indstillinger/ temp
led selv videre derfra
du skal kunne se skjulte mapper

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:11

Når jeg går ind I c: har jeg ikke mappen Documents and Settings?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:12

Citat
du skal kunne se skjulte mapper

hvis du vil lede andre steder

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:14

så må du vente på en der kender til SE7EN

kan du ikke se dit drev C:

så klikker du bare på det og går videre_

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:15

har fundet temp filneren, burde man bare kunne åbne en temp fil i word?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:16

Citat
C:\Documents and Settings\Administrator

fra en XP__ men meninger er skam GOD nok

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:18

Citat
har fundet temp filneren, burde man bare kunne åbne en temp fil i word?

kommer så sandelig an på hvad fil_navn den har

SE UNDER SIDST OPRETTEDE//
sorter dem efter dato + sidst brugt osv

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:19

NB
finder du den ikke der,
så tror jeg aldrig du finder den.....mere

men prøv at begynde med DATO

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 19:23

smutter igen da jeg ikke kan hjælpe mere, her.
go fornøjelse
surt at miste data
især når det kan undgåes_ gratis

nå, men det er jo en anden sag, der kun kræver net-forbindelse

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 09-09-10 19:51

Når en fil forsvinder fra temp hvor forsvinder den så hen, kan jeg bruge noget værktøj til at genskabe filen?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 20:09

så skal du have et MEGET godt recovery program
IKKE et af de ??? gratis programmer du finder på nettet

smid en Pm

Citat
Når en fil forsvinder fra temp hvor forsvinder den så hen

den forsvinder IKKE_ den bliver bare slettet =
at forstå, den får intet navn eller ikke kan genkendes _ uden for meget snagen
på din PC.
Men den logger der stadig__men hvor
Men kender du fil_endelsen = (rar/ mpg) eller bare ordet (TEMP)
kan du genkalde filen/ eller bare genskabe filer fra en hvis dato/
størrelse og så videre...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 20:10

Citat
smid en Pm

og det kaldes SHARING

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-09-10 20:32

for det første, når du åbner en vedhæftet fil i en mail ligger den fysisk i tempmappen.

Den bedste måde at finde tempmappen på er som følger:
WIN + R (åbner kør) --> skriv %temp% --> tryk enter

Metoden virker på windows 95/98/me/nt/2000/xp/2003/vista/2008/7

kig mappen grundigt igennem

@ Fijala:
Citat
Men når man i en vedhæftet word fil klikker på Gem vil programmet automatisk åbne Gem Som fordi du jo ikke kan sidde og redigere i en wedhæftning. Der skal gemmes et andet sted.

Nope, den åbner ikke gem som, som du selv siger: "fordi du jo ikke kan sidde og redigere i en wedhæftning." derfor flyttes en kopi af filen over i tempmappen hvor der kan arbejdes med filen.
Hvis man så klikker "gem" så gemmer den jo i den arbejdskopi der ligger i tempmappen.

Det er lige værd at bemærke at der også kan være tale om mapper med midlertidige internetfiler hvis man bruger webmail istedet for et mailprogram

Men spam-free kommer med et godt råd: "SE UNDER SIDST OPRETTEDE// "
åbn word og følg spam-frees råd, den burde ligge som nummer et på listen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 21:46

Men spam-free kommer med et godt råd: "SE UNDER SIDST OPRETTEDE// "
åbn word og følg spam-frees råd, den burde ligge som nummer et på listen

nu ligger jeg SGU skæv af grin

eller også blev JEG ramt AF EN temp__et eller andet = SØG
funktion, som jeg aldrig bruger__ næsten....

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 11-11-10 00:30

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Quarlis

Dato : 10-12-10 08:22

Prøv at trykke på - gem som - i word. Muligvis åbner den så du kan gemme i den tempmappe som du har gemt i. Jeg har prøvet nøjagtigt det samme som dig, men så blup, der var den.

Igen

Åben word
vælg gem som
læg mærke til om filen ligger i den mappe den forslår

it's worth a shot.

Istedet for at gemme skal du så, hvis du er heldig, højreklikke på filen og vælge åben.

Good luck (X)