/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
rensning af keddel
Fra : bachmann83
Vist : 747 gange
91 point
Dato : 06-09-10 08:13

Mit gamle salamanderfyr har índvendigt fået opbygget en sort glasagtig belægning. Jeg har hørt man kan købe nogle briketter der kan rense den slags belægninger. Er der nogen der ved hvad de hedder og hvor man kan købe sådan nogle.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-09-10 08:15

du kan smide lidt zink ind i flammerne. det renser kedlen. det er sikkert ikke nok med een gang. og så skal du fyre med tørt brænde. det er vådt træ der giver belægningen i kedlen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-10 08:16

Du får 4000 kr hvis du skrotter fyret.
Det gjorde vi, fik en ny keddel og sparede 30% på varmeregningen.

Så dårlig effektivitet er der i de gamle salamanderkedler.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 07-09-10 21:11

Du får 4000 kr hvis du skrotter fyret.
Det gjorde vi, fik en ny keddel og sparede 30% på varmeregningen.

Så dårlig effektivitet er der i de gamle salamanderkedler.

Hvad kedel har du købt Teil?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-10 08:40

Citat
Hvad kedel har du købt Teil?

Det ved jeg ikke, VVS fyren lovede en besparelse på 30% og det holder her
1,5 år efter.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 15-11-10 20:43

Ja og træerne vokser ind i himlen........

For at opnå 30 % besparrelse skal man VIRKELIG have noget gammelt lort, og udskifte det til en ny og moderne kedel.

Hvordan kan du ikke vide hvilken kedel du har, når du har sparet 30 %, det ville Jeg da kunne huske.......

Ring efter en skorstenfejer og få ham til at rense fyret.

Gasmanden2