/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Oplysninger om Limbo 14" ????
Fra : Tonganeseren
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 05-09-10 23:45

Jeg har købt en Limbo jolle i 14"`s udgaven. En dejlig jolle, som sejler amddergodt med en 15 hk Honda 4-takt.
Men som med så meget her i livet, er der en mistelten. Jeg har fundet ud af, at man fra fabrikken øjensynligt har sjusket med de fire små selvskærende skruer som fastholder 2 lænseporte i hækken. Derved trænger der masser af vand ind, idet skruelåget i agtertoften ikke slutter så tæt, at luftttrykket indefra kan forhindre vandet i at stige. Jeg har fået en bekendt i Slagelse til at tjekke yderligere 2 Limboer ved starnden i Korsør, og her kunne man også stikke en tynd pind ind gennem hullerne.
Jeg har henledt Krik Marines opmærksomhed på problemet, men fik et uforskammet svar. Men nu forfølger jeg sagen til den bitre ende, idet jeg nødigt ser ulykker på havet - i troen på et såkaldt kvalitetsprodukt.
Når agtertoften bliver fyldt til spejlet, så er den alt, alt for gumpetung - og bliver ustabil.
Men tilbage til spørgsmålet: Hvis I har en Limbo 14" fra omkring 2002/03 etc. - så tjek lige om der sidder selvskærende skruer i de to studser nederst i hækken.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-10 12:54

- ka' det ik' være fordi den kun er 14 tommer, at vandet kommer ind Tonga?

Undskyld, ku'it lavær...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-09-10 18:25

He, he - det var en nem returnering på en usikker serv. Der er naturligvis tale om fod - og ikke tommer. Åh ja. Sådan går det, når man bliver gammel.

Men bortset fra det, så ser det nu ud til at det er den foregående ejer der har foretaget uautoriserede ændringer. Føj for en papskid.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-09-10 18:25

14 tommer med en 15 HK`` s motor. Jepper, det kunne se flot ud.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-09-10 19:24

Men har Jeres Limbo også 2 dræneporte agter - altså en i hvert hjørne??????????.

Kom nu med et svar - please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 03:21

OK, så har jeg fået de nødvendige oplysninger - fra anden side. Det var den tidligere ejer som havde skamferet jollen. Til gengæld har jeg fået en nyttig dialog med Krik Marine - altså LIMBO.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-09-10 03:21

Tak for svaret Stouenberg.