/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Luft Massemåler Mercedes E220CDI årg2003
Fra : gr8
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 05-09-10 20:53

Jeg har fået et problem med min Mercedes E220CDI årg2003. Den vil ikke over 3000 omdrejninger når jeg trykker på gassen mens gearet er i P el. N (automat) og når jeg køre bilen i D så tager det langtid før den får fart på.

Jeg har fået vide at det kan være Luft Massemåler og jeg har da også fået vide af Mercedes at det koster ca. 700-800 kr at købe sådan en tingest....

Spørgsmål er:

Kan man skifte sådan en selv?
Er der noget der skal nulstilles bagefter?
Er der en mulighed for at konstaterer at det er Luft Massemåler og ikke andre fejl uden at sætte en tester på (koster ca. 2000 kr at sætte tester på)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-09-10 21:06

Det koster ikke 2000 og sette en tester på kør til et ikke mærkeværksted så gør de det for 350-400 kr.
alimak

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 05-09-10 21:15

Har du kendskab til et værksted i KBH/Hvidovre område som tester til 300-400 kr.?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-09-10 21:22
Kommentar
Fra : morten75

Dato : 05-09-10 22:21

Det kan være 1000 ting !! bilen kører tydeligtvis i nødkørsel og det kan man ikke vide bare ved at kigge ned i motoren, den går i nødkørsel fordi der er nogle parametre der falder helt uden for eller mangler. det kan også være data i din automat gearkasse der ikke fungere så den skal kodes om. så kort sagt det kan være mange ting, i jylland koster det ikke 2000 kr. (7-800) på mercedes værksted, men tror du får bedst hjælp der, da de "frie" værksteder ikke har adgang til alle data som Aut. har der for kan du smide lige så mange penge efter det, hvis en der ikke ved en pind om skal rode med det i en helt dag.

Mvh en Mercedes mek.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-09-10 23:20

Hvis du sætter gearkassen i P og jokker motoren op på 3000 omdrejninger/ minut, er det da ikke så underlig at gearkassen eller powerconverter går i stykker.

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 06-09-10 07:06

Men kan man bytte Luft Massemåler ud selv? Noget der skal nulstilles bagefter?

Fordi hvis det er så kan jeg prøve at skifte den ud og kører bilen perfekt bagefter så er det super ellers må jeg bare ofre en test på den!

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 06-09-10 15:10

Nej der er ikke noget der skal nulstilles, men hvis nu det ikke er den har du jo smidt penge ud på det.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-09-10 00:30

Ja, du kan selv skifte luftmassemåleren. Når du har den nye i hånden, kan du sikkert se hvor den sidder og hvordan. Jeg kender ikke meget til MB, men mon ike de også benytter et multistik som tilslutning ? Da du næppe begynder, at adskille med motoren gående, vil den selv "opdage" at den er skiftet, - men det eneste rigtige er og bliver, at få et diagnosestik i, og fastslå nøjagtigt hvad der er galt, og hvorfor. Vi kan gætte fra nu af og til jule morgen, og du kan udskifte samtlige dele i hele indsprøjtningen inden problemet er løst. Tro mig: Det er totalt umuligt, at sætte fingeren på fejlen uden en måling.