/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
TV i s-tog
Fra : scootergrisen
Vist : 655 gange
500 point
Dato : 05-09-10 03:54

I dag fandt jeg ud af at der er sat TV op i nogle s-tog og har nu læst at det er mening de skal sættes op i alle s-tog inden 2011.

Der bliver viser nyheder fra DR Update og reklamer og vejret og nyhederne bliver læst op.
Der sidder en højtaler så man kan høre nyhederne blive læst op.

TV skærmene er placeret overalt i s-toget undtagen i stillezonerne som nu er placeret i hver sin ende af toget men sidder man der skal man vende sig den anden vej hvis man ikke vil se TV.

Det vil sige der er 16 sidde pladser i hvert tog for dem som ikke ønske at se TV.
Der er så 32 hvis det er et "dobbelt tog".

Hvad syns i om TV i s-tog ?

Hvis i vil fortælle jeres mening til DSB eller har spørgsmål til DSB kan i gøre det her:
http://www.dsb.dk/Kontakt-DSB/

Her er nogen forskellige artikler om TV i s-tog og desuden billeder af det.
http://www.dsb.dk/s-tog/Tv-i-S-toget/
http://www.sn.dk/Pendlere-kraever-tv-i-S-tog-fjernet/Sjaelland/artikel/74265
http://www.berlingske.dk/danmark/tv-i-s-tog-bryder-loven
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1395797.ece
http://infrastruktur.blogspot.com/2007/11/fjernsyn-i-s-toget.html
http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/i-toget-er-tiden-ikke-din-egen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-09-10 06:45

Idéen om TV i S-tog lyder i første omgang som en god idé. Det er jo fremtiden, at vi får adgang til medier overalt, lige så vel som det er muligt at komme på Internet. Så hvorfor ikke TV i S tog også?

Men når det så er sagt, så mener jeg, at man skal være forsigtig med disse tiltage. Det vil bare forøge billet priserne, og der vil blive endnu mere, der kan udsættes for hærværk. Det er rigeligt dyrt at køre med det offentlige i dag. Vi behøver ikke flere "fancy" ting i S-togene. Det er alligevel ikke dét, der gør, at flere vælger at tage toget i stedet for bilen.

Helt personligt kan jeg dog godt undvære at få nyhederne læst op i toget. Jeg synes, der er rigeligt med "underholdning", og kan i øvrigt godt lide at sidde og slappe af med mine egne tanker. TV kan jeg se derhjemme
Men Scootergrisen: Det er et godt tip også, at man kan skrive sin mening til DSB.
God søndag til dig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-09-10 07:54

Når jeg kører i tog vil jeg have FRED, det er i forvejen drønirreterende med folk der skruer alt for højt op for deres hørebøffer.
Hvis der skal være TV i togene i fremtiden skal de udsende lyd på en given frekvens og så skal der sælges trådløse hørebøffer med denne frekvens til dem der ikke kan undvære larmen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-10 07:56

Ud med lortet, det bli'r jo bare smadret eller stjålet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-10 08:34

Spild af penge som Klaudi skriver

Vi vil hellere have flere og også helst billigere tog til tiden... dem der vil se tv, har garanteret også deres bærbare med, så kan de læse/se nyhederne der

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-09-10 09:01

De burde lave forholdene om, altså :
Standard var stillezonerne over alt
Forrest og bagerst inkl. cykel rummet kunne der så være tilladt at snakke
Og i den gamle stillezone (midt i toget) kunne de ha TV med lyd.
Hvis folk skal snakke i mobilen kan de gå ud i dør-rummene (dem uden pladser), jeg synes det er fedt når nogle begynder at kommentere det de hører andre sidde snakke i mobilen om.

At der er kommet Wireless Internet Access kan jeg kun ønske velkommen, det er da smart folk eks. kan arbejde på vej til/fra arbejde.

Hvis der ikke var lyd på TV'et er det ok med mig de findes over alt, så kunne det være DSB kunne begynde at informere deres kunder meget bedre, og ikke som deres F****UP SMS metode som spammer folk med SMS storme.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-09-10 12:41

DSB skriver på deres hjemmeside:
Citat
Tog-tv med nyheder, madtips, underholdning og små konkurrencer er godt på vej til at blive et fast tilbud til alle kunder i S-tog.

Man kan vel dårligt kalde det et tilbud hvis man ikke har mulighed for at vælge det fra.

Citat
Så hvorfor ikke TV i S tog også?

Hvad med denne grund... Fordi jeg ikke ønsker det !

Hvis i har lyst til at fortælle jeres mening telefonisk til DSB kan i ringe mellem mandag-fredag 8:00-16:30 på telefon 70 13 14 15 og trykke 2 også 4 så får man omstillingen.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 05-09-10 15:03

Ideen er egentlig god, da man som sådan kan følge med i sportsresultater eller nyheder, mens man er på farten. Samtidig er den rigtig dårlig, da toget jo for mange er et sted at slappe af - hvis der da er en siddeplads ledig ... De burde lave vogne helt uden skærme til dem, der søger mere fred - eller helt slukke for lyden på de tv! Evt. kunne der jo være en volumenknap, så passagererne selv kunne blive enige om niveauet, så man også kan koncentrere sig om at læse lektier fx. Jeg læste altid mine lektier i toget i gymnasiet - vældig tidsbesparende!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-09-10 19:49

Athu... er der ik flere som har en mening om TV i s-tog ? Eller er det fordi det er så nyt at i ikke har lagt mærke til det endnu.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-10 19:54

Citat
Athu... er der ik flere som har en mening om TV i s-tog ? Eller er det fordi det er så nyt at i ikke har lagt mærke til det endnu

Der er nok ikke så mange S-togs brugere herinde

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-09-10 20:27

Ved du hvad, scooter...
Jeg tror sgu, vi er nogenlunde enige...
Ud med lor.....
I den ideelle verden, så er det fint fint, men i vores tid er det totalt idiotisk...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-09-10 22:57

I de reklamer jeg har set fra DSB der reklamer de jo netop for af toget er et abeskønt sted hvor man kan slappe af og nyde turen... modsat harrys bil som jo er et rent helvede at transporterer sig i.

Men forestil dig at du som ansat på TV2 som sidder hver dag frem og tilbage til dit arbejde også blive bombarderet med nyheder fra DR både visuelt og som oplæsning. Det må da bare være alt for provokerende.

Hvad er den ideelle verden ?