/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Potassium Nitrate & Organic Powderd Dye
Fra : Tkryhlmann
Vist : 5223 gange
100 point
Dato : 04-09-10 17:24

Hej Alle.

Nogle der kan oversætte hvad "Potassium Nitrate & Organic Powderd Dye" helt præcis er og hvor man eventuelt kan købe det i DK?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-09-10 17:31

Er du ved at lave røgbomber?

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 04-09-10 17:32

Vil forsøge på det ihvertfald. Så det skal bruges ganske lovlig og ufarligt :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-10 22:02

kaliumnitrat (chilesalpeter) og organisk pulver farve.

Den farve kan være næsten hvad som helst.
Organic betyder for en kemiker at det er en kulstofforbindelse. For andre betyder det økologisk.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-09-10 08:37

Tvivler på, at du kan købe det som privatperson i Danmark.

http://www.eksperten.dk/spm/716417
Citat
Der er kun ganske få der forhandlere tilbage og det er Sigma-Aldrich (hovedsagligt kemikalier), Bie-Berntsen (både kemikalier og udstyr) og VWR (tidligere Struers Kebolab). Men de handler ikke med private.

Og i disse terroristdage er det endnu sværere at skaffe kemikalier, da mange er på den "sorte" liste. Jeg arbejder selv indenfor kemibranchen og ser at flere og flere ellers almindelige stoffer bliver listet, og man skal dokumentere i hoved og røv over hvad det skal bruges til. Og det er selv om det er et stort firma som har lavet kemi i mange år.

Men der findes steder på udenlandske sites hvor man kan købe disse ting.